HOGYAN NÖVELD AZ ÁRRÉSED?

2021.12.13.

Dienes Martin

4 perc

A profit fontos tényezője a cégnek. Tulajdonképpen enélkül felesleges céget vezetni. Ki szeretne teljesen ingyen, vért és verejtéket nem kímélve dolgozni? Nem kell pénzmotiváltnak lenni azért, mert a cégvezető szeretne valódi hasznot magának. Egyszerűen ez az észszerű viselkedés, ha már felelősséget vállalunk és dolgozunk, akkor kapjunk érte bőséges pénzt. Ez az üzleti cikk egy háromrészes sorozat 1. része, melyben megmutatjuk, hogy kevesebb munkával hogyan tudsz több profitot realizálni magadnak a cégeddel!

Már írtunk ezzel kapcsolatban cikkeket, viszont még egyszer sem foglaltuk össze azt a 3 fő tényezőt a nyereség emelésével kapcsolatban, amivel növelni tudod a profitod és a szabadidőd. Most ez alatt a 3 rész alatt összefoglaljuk Neked!

Fontos, hogy pontosan tudjuk, hogy mit is jelent a profit szó.

Profit: Elért tiszta jövedelem; a bevétel azon része, amely a költség levonása után marad. Az a haszon vagy többlet, amely a kiadások és bevételek különbségéből származik; nyereség.

Eredet: [profit < francia: profit < latin: profectus (siker, előrehaladás) < pro- (előtag; hasznára, előre) + facio (okoz, tesz)]

Azért fontos ezt tudni pontosan, mert ha nem határozzuk meg a szónak a pontos jelentését, akkor majdnem esélytelen, hogy valaha is tényleges, jelentős profitra tegyünk szert. Ha tudjuk, pontosan mit akarunk, már egy lépéssel közelebb vagyunk a célhoz.

NAGYON FONTOS tényező az, hogy a nyereséget úgy növeljük, hogy az árbevétel marad ugyanannyi. Nem az árbevétel növeléséről fogunk most írni, hanem a profit növeléséről!

OLYAN TERMÉKET/SZOLGÁLTATÁST ADJ EL, AMIN KERESEL!

3 alap lépés:

  1. Vizsgáld meg, melyik termékeken van nagyobb árrésed.

  2. Alaposan figyeld meg, melyik termékedet keresik a legjobban az ügyfelek.

  3. Szűrd ki azokat a termékeket, amelyeken nagy a figyelem, viszont aligha van rajta hasznod.

Ez a 3 lépés segít abban, hogy minden olyan terméket/szolgáltatást kiszűrj, melyen nem keresel, illetve megtalálj minden olyan terméket/szolgáltatást, melyen hasznod van és keresik is.

Már logika alapján biztosan érted, hogy miért jó ez, de azért levezetjük még: amennyiben minden olyan terméken, melyen nem keresel, nem lesz figyelmed, akkor 2-3x annyi figyelmet tudsz helyezni arra, melyen keresel. Ha a hirdetésekben, értékesítésekben, kommunikációban mind ezekre helyezzük a figyelmet, akkor bizony akár kétszerezni is lehet a cég nyereségét, és még csak nem is kell többet dolgozni.

Ilyenkor fel szokott merülni az a probléma, hogy: „De akkor elveszítem a vevőim felét!”, „Ezeket a termékeket nem lehet elhanyagolni!”, „Nem merem elengedni ezeket, mert ezek hozzák a nagy vevőket.”
 

Ezeket az aggódásokat megértjük, de van egy fontos adat. Nem kell kidobni ezeket a termékeket, csak le kell venni róla a figyelmet. Nem kell vele foglalkozni, hanem foglalkozz azzal, amin keresel is pénzt.

Amit ajánlunk, hogy abszolút felesleges foglalkozni azokkal a termékekkel, melyeken nem keresel, vagy foglalkozhatsz vele, de akkor add annyiért, hogy megérje.  1 hónap múlva – ha esetleg nem foglalkoznál tovább azzal a termékkel – úgysem fogják keresni az emberek.

Mondunk egy jó példát, ami az egyik ügyfelünknél történt: egy bolthálózatról van szó, ahol árulnak mosószereket is. A nevesebb mosószereken volt nekik 2-3% haszon a maximum, de amiatt, hogy sokat foglalkoztak vele (hirdetés, eladás, szállítás stb.) már mínuszos lett az egész. De a tulajdonos fejében az volt, hogy ezeket kell hirdetni, mert ezért jönnek be a vevők. (Bár ez nem volt igaz). Ezeket rakjuk szem elé, és ezeket nyomjuk előre. Nem volt nyereséges a vállalkozás. Megtanítottuk az árazásnak ezt az első lépését, és a döntése az volt, hogy legalulra rakják ezeket a mosószereket, szemmagasságba pedig azokat, amelyeken jobban keresnek. Továbbá megtaláltuk, hogy a frissárun van a legnagyobb haszon, így elkezdték azt hirdetni, azt előre tolni, azt terjeszteni, hogy náluk van a legjobb a frissárú. Így minden figyelem lement a kevés hasznú termékekről, és sokkal kevesebb munkával, többet tudtak keresni. Valahogy sokkal több frissáru fogyott. Vajon miért? Mert azon lett a figyelem.

Ilyen egyszerű. Semmilyen ördöngösség nincs benne, csak logikusan és egyszerűen azért dolgozz, amiből a legjobban meg tudsz élni.

Ez az első lépése annak, hogy kevesebb verejtékes munkával, sokkal nagyobb nyereséget tudj elérni a cégeddel. Ezzel sokkal kevesebb stresszt és több stabilitást elérve.

A sorozat második részét olvasd el itt:

SZERETNÉL NÖVELNI AZ ÁRRÉSEDET?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

7 szervezési osztály szerepel rajta, melyek a Cégvezetés; Kommunikáció; Terjesztés; Pénzügy; Termelés; Minőség és Közönségkapcsolati osztályok, ahová 21 működő rendszert társít.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg, milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.

Ahol már találkozhattál velünk:

Markovich Béla tapasztalata a Vállalati Térképről

Cégvezetőként számodra is hasznos lehet, hiszen valóban működő cégfejlesztési rendszereket tartalmaz. Eddig Magyarországon közel 5000 cégvezető igényelte, és most neked is van rá lehetőséged! A Vállalati Térkép célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és rávilágítson a problémáid pontos megoldására.

Ez az egész a Szervezési Táblára épül, de hogyan teszi ez átláthatóvá a te vállalkozásod? 7 szervezési osztály szerepel rajta, mint például a termelés, a cégen belüli kommunikáció, illetve a cégvezetés. Ezekhez társít 21 működő rendszert, amelyek mind ott vannak a te vállalkozásodban is.

És hogy kiknek érdemes ezt igényelni? Árbevételtől és létszámtól függetlenül mindenkinek, így neked is. De a legelőnyösebb azoknak a cégeknek, akik legalább egy 20 fős munkatársi létszámmal dolgoznak. Az igazi izgalmak ott kezdődnek, én már csak tudom, hiszen közel 300 embert irányítok. Ajánlom, igényeld a Vállalati Térképet, hiszen díj -és kötelezettségmentesen a tiéd lehet!

Ami szerintem zseni, még egy egy órás Díjmentes Tanácsadást is kaphatsz mellé, ahol segítenek, hogy te is be tudd illeszteni a vállalkozásodba ezeket a rendszereket, olyan könnyedén, mintha csak egy Mapei ragasztóval dolgoznál! Ne habozz, gondolkozz rendszerben, és igényeld a DMA Vállalati Térképet!

Markovich Béla, Mapei Kft., Ügyvezető