NEM KELLENE BELEHALNI A CÉGVEZETÉSBE

2020.09.14.

Dienes Martin

4 perc

Forrás: https://forbes.hu/tamogatoitartalom/nem-kellene-belehalni-a-cegvezetesbe/

Több profit, stabilabb cég, kevesebb munkával? Ha valaki úgy gondolja, ilyen csak a mesékben létezik, érdemes lesz felkeresnie a cégfejlesztéssel foglalkozó DMA új központját. Még a végén kiderülhet, hogy nem is olyan bonyolult dolog elérni azt, amiről a legtöbben csak álmodozni mernek.

 

Minden cégvezetőnek vannak céljai. A legtöbben valószínűleg azt szeretnék, ha a cégük több profitot termelne, nekik pedig maradna idejük a családjukra, a hobbijukra, sportolásra. Esetleg tulajdonosként már teljesen ki is vonnák magukat a napi ügyekből. A valóság azonban nagyon sokszor teljesen másként alakul, és ebbe sokan bele is törődnek azzal, hogy ez az élet rendje.

Pedig nem kéne. Dienes Attila, a DMA tulajdonosa és ügyvezetője például nem tette. „Volt egy saját tulajdonú kereskedelmi cégem, aminek gyakorlatilag a rabszolgája voltam. Nem volt időm semmire, rám zúdultak a munkatársak problémái is. Elgondolkodtam, vajon így kell vezetni egy céget?” – meséli.

NEM VARÁZSLAT

Elkezdett olvasni, külföldi képzésekre járni, és megbizonyosodott arról, hogy nem így kell céget vezetni. Néhány év alatt eljutott odáig, hogy a vállalkozása hatékonyabban működött, neki viszont már be sem kellett járnia. Miután az így felfejlesztett céget eladta, ismerőseinek, barátainak kezdte megmutatni, hogyan csinálta. Ebből született meg a DMA, ahol már szervezett keretek között, számos munkatársával együtt tanítja, hogyan lehet stabilabbá és hatékonyabbá tenni a cégeket, és ráadásnak még időt is felszabadítani.

És mi a nagy titok? Hát az nincs. „Ezek nem olyan bonyolult dolgok – árulja el Dienes Attila. – Léteznek nagyon hatékony vezetői eszközök, amelyeket jól alkalmazva az eredmények jönni fognak. Csak éppen az iskolákban ezeket mintha direkt nem tanítanák. Mintha azt akarnák, hogy többet dolgozzunk.”

Ha egy cégvezető felveszi a DMA-val a kapcsolatot, először egy CT-t, azaz cégtesztet végeznek el. Ez nagy pontossággal kimutatja a kényes pontokat, majd a cégvezetővel, adott esetben a cég más, vezető pozíciókban lévő munkatársaival folyamatosan együtt dolgozó mentorok megoldási javaslatokat tesznek. De amiben igazán különleges a DMA, az az, hogy az eszközök bevezetését is végigkísérik. „Sok helyen az van, hogy elmegy valaki egy tréningre, nagyon tetszik neki, egy-két napig nagyon motivált, aztán nem történik semmi. Nálunk vannak eszközök, bemutatjuk ezeket, és aztán addig lihegünk az ügyfél nyakába, amíg ki nem erőszakoljuk a bevezetésüket” – magyarázza az ügyvezető, miért egyedülálló az, amit kínálnak.

A SZÓ ELSZÁLL...

Felsorolni is hosszú lenne, melyek a leggyakoribb problémák, amelyekkel szembesülnek. Sok gond adódik például abból, hogy még a legnagyobb cégeknél sincsenek a dolgok egyértelműen, írásban megfogalmazva. A hiányos, lazán megfogalmazott munkaköri leírások például teret engednek a cégvezetők és az alkalmazottak közötti vitáknak, melyekből általában legalább az egyik fél úgy jön ki, hogy azt érzi, valami igazságtalanság történt. „Ha mondunk valamit, az elfelejtődik. Akkor beszélhetünk valódi szervezetről, ha nagyjából száz irányelv és 70–80 munkaköri leírás van, még akkor is, ha ennél jóval kevesebben dolgoznak a cégnél, hiszen ilyen sokféle feladat mindenhol adódik” – mondja Dienes Attila.

Ha a célok, az irányelvek, valamint a DMA-nál kalapleírásnak nevezett, pontos és részletes munkaköri leírások mindenki számára írásban elérhetők, akkor például máris egyértelmű, ha valaki nem etikusan végzi a munkáját, és a cégvezetőnek a fenyegetésen, esetleg a belenyugváson kívül is vannak eszközei, hogy változtasson a helyzeten.

FÁRADOZÁS HELYETT

Ismét nagy előrelépés lesz a cég életében, hogy hamarosan megnyílik Miskolcon az új cégfejlesztési központjuk, ahova meglévő vagy jövendőbeli ügyfeleik bármikor betérhetnek, és ahol a DMA munkatársai be tudják nekik mutatni a vezetői eszközeiket, de akár egy kötetlen, kávé melletti beszélgetés során is kaphatnak jó tanácsokat. Mivel ügyfeleik 80 százaléka az első körben megfogalmazott célok elérése után is a cég mellett marad, az új ügyfelek rengeteg valós tapasztalattal gazdagodhatnak rajtuk keresztül is.

Aki elkezd a DMA-val dolgozni, belátható időn belül elérheti, hogy cége hatékonyabban működjön, egyúttal több profitot termeljen. De Dienes Attila szerint nem is az anyagi mérőszámok a legfontosabbak, hanem a kevesebb stressz, az elégedettebb munkatársak és a több szabadidő. „Mindent nem lehet pénzzel megvásárolni. Nemrég beszéltem egy rengeteget kereső cégvezetővel, aki azt mondta, egész nap problémákat old meg. Ott valami nagyon nincs jól, neki megoldatnia kéne a problémákat. Ha egész nap problémákat oldunk meg, abban bizony nagyon el lehet fáradni.”

Az eredeti cikket olvasd el itt!

SZERETNÉL NEM BELEHALNI A CÉGVEZETÉSBE?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

7 szervezési osztály szerepel rajta, melyek a Cégvezetés; Kommunikáció; Terjesztés; Pénzügy; Termelés; Minőség és Közönségkapcsolati osztályok, ahová 21 működő rendszert társít.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.

Ahol már találkozhattál velünk:

Markovich Béla tapasztalata a Vállalati Térképről

Cégvezetőként számodra is hasznos lehet, hiszen valóban működő cégfejlesztési rendszereket tartalmaz. Eddig Magyarországon közel 5000 cégvezető igényelte, és most neked is van rá lehetőséged! A Vállalati Térkép célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és rávilágítson a problémáid pontos megoldására.

Ez az egész a Szervezési Táblára épül, de hogyan teszi ez átláthatóvá a te vállalkozásod? 7 szervezési osztály szerepel rajta, mint például a termelés, a cégen belüli kommunikáció, illetve a cégvezetés. Ezekhez társít 21 működő rendszert, amelyek mind ott vannak a te vállalkozásodban is.

És hogy kiknek érdemes ezt igényelni? Árbevételtől és létszámtól függetlenül mindenkinek, így neked is. De a legelőnyösebb azoknak a cégeknek, akik legalább egy 20 fős munkatársi létszámmal dolgoznak. Az igazi izgalmak ott kezdődnek, én már csak tudom, hiszen közel 300 embert irányítok. Ajánlom, igényeld a Vállalati Térképet, hiszen díj -és kötelezettségmentesen a tiéd lehet!

Ami szerintem zseni, még egy egy órás Díjmentes Tanácsadást is kaphatsz mellé, ahol segítenek, hogy te is be tudd illeszteni a vállalkozásodba ezeket a rendszereket, olyan könnyedén, mintha csak egy Mapei ragasztóval dolgoznál! Ne habozz, gondolkozz rendszerben, és igényeld a DMA Vállalati Térképet!

Markovich Béla, Mapei Kft., Ügyvezető