KINTLÉVŐSÉG KEZELÉS

2020.11.25.

Dienes Martin

4 perc

Csúnyán mondva követeléskezelés. Nyilván egy cégben nem erre kell helyezni minden figyelmet. Inkább ennek a megelőzésére, kezelésére kell, és arra, hogy ez mind gördülékenyen menjen és igazán jól. Ameddig ez erőszakos, addig a cég nem csinálja jól.

A kintlévőség kezelése alapvetően annyit foglal magába, hogy van egy cégnek, személynek tartozása a Te céged felé. Már most egy lejárt számlára gondolok, amit még nem fizetett ki. De általában akkor szokták elkezdeni kezelni ezt, ha hosszabb idő eltelt a határidő óta, vagy nem is tervezi kifizetni. Nyilván belefér, ha késik 1 napot, attól nem fogjuk ráküldeni a különleges egységet. De meg kell előzni a késéseket, mégpedig időben, és jól kell kezelni, ha van ilyen.

Hogyan csináljam jól? – A Szendvics Módszer

Először is, ezt nem egy vezetőnek kell végrehajtania. Tilos! Nem az ő feladata.

 A vezető meghatározása az, hogy: az a személy, aki kiadja és végigköveti a feladatokat. És NEM az, aki elkészíti azokat.

Ezt a feladatot a pénzügyesnek kell végeznie.

Szendvics módszer, azaz először kenyér, majd saláta, majd sonka, és utána a kenyér újra. Ha ez esetleg nem érthető, nem baj, csak olvass tovább.

1: Pozitív hírrel kezdünk (ez a kenyér),

2: a maszlag (saláta, sonka),

3: és újra pozitív hír.

Miért kell ez?

Ha van egy ügyfél, és egyből lerohanod, hogy most rögtön fizesse be, akkor valószínűleg soha nem fogja kifizetni, ha ki fogja, akkor is csak nagy nehezen.

Mondok egy példát: mondjuk, hogy Sanyi tartozik Neked 1 millió forinttal. Te odamész hozzá, és azt mondod, hogy: „Mi van te kis b*zi? Fizessél mán’, mert tönkreteszlek!”

Ez lehet, hogy neki nem tetszik, rosszulesik neki, később fogja fizetni, mint ahogy tervezte és valószínűleg utána soha nem fog vásárolni. Ez nem működik.

De mi van, ha így kezded?

„Szia Sanyi! Milyen jól nézel ki ma!” (Ez mindegy, hogy mi, de legyen őszinte csodálat, és ne valami hazugság – ez a kenyér).

Majd: „Emlékszel, beszéltük a határidőt… Mi történt?” (Itt valós történetet mond el, és nem gyárt kifogásokat. Lehet, hogy csak simán elfelejtette, és azt mondja, hogy „Jajj, máris küldöm a pénzt.” és el van intézve, vagy lehet az is, hogy megállapodtok a jövő hétben, hogy addig küldi a pénzt – maszlag).

És végül: „Tudod Sanyi, mindig annyira tiszteltem benned, hogy ilyen egyenes és ennyire tisztességes és jó ember vagy!” (Mivel nem akarjuk, hogy rossz érzése legyen, így ezzel zárunk – kenyér).

Amikor úgy érzed, illetve a vezetőd úgy érzi, hogy az lenne a helyes, hogy odamenjünk, és egyből letoljuk az embert, mielőtt bármi információnk is lenne, akkor csak ülj le egy percre, és gondold át: ez fordítva Neked hogy esne? Sajnos nem ez a helyes út, és azzal csak a hanyatlás felé megy a cég.

Csak ezzel az egy kis módszerrel annyi profitot, szabadidőt és stabilitást lehet elérni, hogy az már majdnem vicc. Ha így teszel, az ügyfelek mosolyogva fizetnek majd Neked.

Szóval használd ezt. Legyetek megértőek az emberekkel, legyetek hozzájuk már ”túlságosan is kedvesek”, és meglátjátok, hogy milyen hatalmas eredményeket lehet ezzel elérni.

És igen, jól látod, ezzel a munkatársakat is lehet kezelni, ha elrontott valamit.

Amikor ezeket bevezeted, nagyobb stabilitás és több szabadidő lesz az eredménye.

Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

SZERETNÉD HATÉKONYABBAN KEZELNI A KINTLÉVŐSÉGEDET?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

7 szervezési osztály szerepel rajta, melyek a Cégvezetés; Kommunikáció; Terjesztés; Pénzügy; Termelés; Minőség és Közönségkapcsolati osztályok, ahová 21 működő rendszert társít.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.

Ahol már találkozhattál velünk:

Markovich Béla tapasztalata a Vállalati Térképről

Cégvezetőként számodra is hasznos lehet, hiszen valóban működő cégfejlesztési rendszereket tartalmaz. Eddig Magyarországon közel 5000 cégvezető igényelte, és most neked is van rá lehetőséged! A Vállalati Térkép célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és rávilágítson a problémáid pontos megoldására.

Ez az egész a Szervezési Táblára épül, de hogyan teszi ez átláthatóvá a te vállalkozásod? 7 szervezési osztály szerepel rajta, mint például a termelés, a cégen belüli kommunikáció, illetve a cégvezetés. Ezekhez társít 21 működő rendszert, amelyek mind ott vannak a te vállalkozásodban is.

És hogy kiknek érdemes ezt igényelni? Árbevételtől és létszámtól függetlenül mindenkinek, így neked is. De a legelőnyösebb azoknak a cégeknek, akik legalább egy 20 fős munkatársi létszámmal dolgoznak. Az igazi izgalmak ott kezdődnek, én már csak tudom, hiszen közel 300 embert irányítok. Ajánlom, igényeld a Vállalati Térképet, hiszen díj -és kötelezettségmentesen a tiéd lehet!

Ami szerintem zseni, még egy egy órás Díjmentes Tanácsadást is kaphatsz mellé, ahol segítenek, hogy te is be tudd illeszteni a vállalkozásodba ezeket a rendszereket, olyan könnyedén, mintha csak egy Mapei ragasztóval dolgoznál! Ne habozz, gondolkozz rendszerben, és igényeld a DMA Vállalati Térképet!

Markovich Béla, Mapei Kft., Ügyvezető