SIKERTÖRTÉNET

HOGYAN NÖVELTEM A HASZNOM?

TOP-ROOM KFT.

2021.02.10

Kovács Viktor

4 perc

Érdekel az a téma, hogy más cégvezető miként tett szert több haszonra? Szendrei Misi arról mesélt nekünk, hogy milyen módszereket használ arra, hogy ugyanannyi munkával, többet tudjon keresni a cége, és sikeresebb, nyereségesebb lehessen. Ha szeretnéd megismerni, mit tett ezért, akkor olvasd el ezt a sikertörténetet!

KIK VAGYTOK, MIVEL FOGLALKOZTOK?

Szendrei Mihály vagyok, és az Aranykorona Történelmi Éttermet és Hotelt vezetem, ami azzal foglalkozik, hogy az éttermi vendégeket visszarepíti a lovagok korába, hogy felszabadultan, akár kézzel is lakmározhassanak. Ugyanakkor szeretnénk egy olyan éttermet, ami európai szinten is elismert, és jó hírnevet szerzett. Szállodai szinten azzal foglalkozunk, hogy a Miskolcra érkező turistáknak olcsó szállást biztosítsunk a belvárosban.

Mint cég pedig azzal, hogy minél jobban növeljük a turistákban a Miskolchoz való ragaszkodást, illetve, hogy minél kevesebben vándoroljanak el erről a helyről.

VOLT-E KONKRÉT PROBLÉMA, AMIVEL SZEMBESÜLNÖD KELLETT MIELŐTT BEVEZETÉSRE KERÜLT AZ ÁRAZÁSTECHNIKA?

Úgy gondoltuk, hogy a terméket csak eladni kell, és nem kell értékesíteni, tehát ha kell, kell, ha nem, akkor nem. Azt hittük, hogy a vendéglátásban nem is történhet másképpen, hiszen, ha bejön egy vendég, akkor majd ő eldönti, hogy szeretne-e itt enni, vagy sem. Így a vendégre bíztuk a döntést határidő nélkül. Sajnos az értéke a termékeinknek így folyamatosan csökkent. Ezért gyakran az árainkkal kellett versenyeznünk, vagy éppen nem tudtuk emelni. Volt egy cég, amelyik negyedévente kért tőlem egy árajánlatot egy rendezvényre, és eljutottunk odáig, hogy már sablonszerűen küldtem neki az e-mailt, és semmilyen eredménye nem volt.

HOGYAN ISMERKEDTÉL MEG A DMA-VAL ÉS AZ ÁRAZÁSTECHNIKÁVAL?

Körülbelül öt évvel ezelőtt kezdtünk együtt dolgozni a DMA- val. Magával az árazástechnikával minden évben találkoztunk, és minden évben egyre jobb és tágabb ismereteket szereztünk róla. Szerencsére egyre több cég csatlakozott a DMA-hoz, így nagyon sok példával is találkoztunk.

GONDOLKOZTÁL MÁR AZON, HOGY MI LETT VOLNA, HA EZT A TUDÁST FIGYELMEN KÍVÜL HAGYOD?

Mi majdnem tönkrementünk 5 éve. Én úgy gondolom, ha valaki ezt figyelmen kívül hagyja, akkor nagyon kockázatossá válik a működés, másrészt pedig figyelmen kívül hagyja a pontos értékesítést, így viszont egyfajta automata rendszer lesz belőle, ami a véletlenre van bízva. Hiszen akkor nincs felmérés, elemzés és tudatosság sem.

MILYEN KONKRÉT LÉPESEKEN MENT KERESZTÜL A CÉG, MIRE KIFORROTT AZ ÚJ ELV?

Nagyon sok mindent kellett bevezetni, mire hatékonnyá vált. Először a kommunikációs csatornákat kellett rendbe rakni, ahol kommunikálunk magunkról, hiszen pozicionálni kell a céget. Ehhez kellett egy jó csapat is. A Szervezési Táblánkat is létre kellett hozni, melyben megtalálható az értékesítőnek a posztleírása, ebben pedig szó szerint minden rögzítve van, még az is, hogyan kell hozzáállni a munkához. E mellett össze van állítva egy oktatási anyag, melyen végig kell mennie egy új értékesítő kollégának. Itt azt tanulják meg, hogyan építsék fel a kommunikációjukat egy ügyféllel. Itt rengeteg kérdés van, illetve várható válaszokra pontos kérdések. Továbbá megtanulják, hogyan irányítsák a beszélgetést, és hogyan mutassanak be egy terméket, hogy annak legyen értéke. Hiszen, ha nem tudják bemutatni az ügyfélnek úgy, hogy az értékes legyen, akkor az nem igazán lesz hasznos. Előfordulhat olyan felesleges beszélgetés, hogy egy olyan emberrel beszélnek, aki igazából nem az ügyfelünk, de itt van, és ezt nagyon gyorsan fel kell ismerniük. Sokszor ülünk össze, és beszéljük meg a tapasztalatokat, és ha valami újat látunk vagy találunk ki, akkor azt hozzáírjuk az oktatási anyaghoz.

Az árainkban néha használunk különböző kedvezményeket, de alapvetően nem ezen alapul, hanem azon, hogy valami olyat tudjunk adni, ami másnak nincs. Tehát, ha adunk is kedvezményt, az nem feltétlenül árkedvezmény, vagy ha igen, akkor valamit elismerünk vele, mondjuk, ha nagyobb mennyiségben vásárol vagy, ha törzsvendégről van szó. Valamilyen csere mindig van a dologban. Folyamatosan gyűjtjük a referenciákat és a jó véleményeket, melyeket folyamatosan megosztunk különböző oldalakon videó, fotó vagy szöveg formájában.

A véleményformálókat igyekszünk megszólítani, és elmondatni a véleményüket az étteremről. Mindent megteszünk azért, hogy jó hírünk legyen, mert ha ez nem így lenne, nem igazán tartom elképzelhetőnek, hogy bárki is igénybe venné a szolgáltatásainkat. Ezeket pedig mind felhasználja az értékesítő arra, hogy növelje a termékeink és szolgáltatásaink értékét a vevő számára. Nagyon fontos, hogy amit mi eladunk, az segítsen és hasznos legyen az ügyfélnek, ez másképp nem működik. Árat csak úgy tudtunk emelni ezeken felül, hogy a cég arculatához folyamatosan hozzáadunk. Rendkívül fontos még, hogy eldöntöttük, hogy nem mindenkinek szeretnénk értékesíteni, hanem csak a mi célcsoportunknak, amit külön meghatároztunk. Mi azért kérhetünk az ételekért sok esetben többet, mert nagyon sok élményt szolgáltatunk az étkezés mellé. Az élményeket pedig felmérésekből határoztuk meg.

Amióta erre átálltunk, azóta folyamatosan növekszünk. Az árbevételünk, a munkatársak és a vendégek száma is körülbelül 20-25%-kal megnőtt. Ezek nagyon jó eredmények. 2015-ben még el akartuk adni az egészet, tavaly pedig átadtuk a hat apartmanos épületünket, amit önállóan vettünk és építettünk. Aztán ott vannak például a lakomáink, melyeket évente kétszer, majd négyszer, ma meg már minden hónapban megtartunk legalább 50 fővel. Én nagyon büszke vagyok a csapatomra és magamra is.

SZERETNÉD TE IS NÖVELNI A HASZNOD?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

Egy stabil pontot ad a céged vezetésében, mivel rávilágít a problémáid pontos megoldására.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Tapasztalat a Vállalati Térképről

„A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához.”

- ILLÉS GÁBOR -