MIÉRT MEGY TÖNKRE A VÁLLALKOZÁSOK 96%-A AZ ELSŐ 10 ÉVBEN?

2020.05.02.

Dienes Martin

4 perc

Magyarországon az induló vállalkozások száma éves szinten 100.000. Ebből 40% már az első évben nem folytatja tovább a tevékenységét, így marad 60.000 vállalkozás. A 2. és 5. év között az eredeti 100.000-ből még további 40 % feladja, így az 5. évre a 100.000 vállalkozásból marad 20.000. A 10. évben a 20.000 vállalkozásból már csak 4.000 marad talpon.

Sok közös van a tönkrement vállalkozásokban. Például, hogy szervezetlenség volt a cégben, a vezetők nem tudták hatékonyan kezelni a munkatársakat, nem volt kellő vezetői hozzáértés, és nem találtak hatékony, motivált munkatársakat.

Hiányzott még, hogy a célközönségük nem ismerte magát a céget, amiből párhuzamosan következtethető a gyenge marketing tevékenység.
De van egy közös nevező, ami miatt nagyon sok cég sikertelen:
nincs leírva a jövőképük, és teljesen elvesztették azt a Víziót,
amiért annak idején elindították a cégüket.

Valami halvány elképzelés van a vezetők fejében, de nincs leírva és megteremtve a jövőben, ami konkrét utat mutatna önmaguk és a szervezet számára.
A profik nem eljutnak oda, ahol most vannak, hanem már eleve úgy indulnak,
hogy van egy tökéletes, makulátlan, ideális képük a jövőről.

Most olvasok Thomas J. Watsonról az IBM első elnökéről, aki leírt három okot, 
hogy miért lettek világvállalat:
„Az első ok, hogy már kezdettől fogva nagyon világos elképzelésem volt arról, miként fog kinézni a kész cég. Mondhatnám, volt egy modell a fejemben arról, miként néz majd ki, ha álmom megvalósul.
A második ok, hogy miután már kialakult bennem ez a kép, feltettem magamnak a kérdést: miként kellene egy ilyen cégnek működnie? Akkor megalkottam magamban annak képét, miként működjék az IBM kész cégként.
Harmadik ok, hogy miután már előttem volt a kép, milyen lesz az IBM, ha álmom megvalósul, és arról, hogyan kell majd működnie, rájöttem, hogy hacsak nem működünk már a kezdetektől így, sohasem jutunk oda, ahová elterveztem.
Más szóval, rájöttem: ahhoz, hogy az IBM nagy cég legyen, már jóval azelőtt is nagy cégként kell viselkednie, hogy azzá vált volna.”

Amikor elkészül egy DMA CégTeszt, szinte kivétel nélkül kiderül, hogy bőven vannak véletlenszerűségek, zűrzavarok a cégben, és nincs leírva az,
hogy egy adott területnek milyennek kellene lennie.
Amikor leírjuk, miként néz ki az adott terület, amikor ott minden teljesen ideális,
akkor megtörténnek a csodák!

Igen tudom, mire gondolsz: ez nálad lehetetlen. Most elárulom, hogy igazad van!
Amire a figyelmed helyezed, az kezd erősödni.
Helyezd a jövőre a figyelmed, mert a múlt csak felemészt!

Lehet, hogy most azt érzed, a mostani körülményeket és a tényeket nem lehet legyőzni,
akkor gondolj arra, hogy a KÉPZELET mindent felül tud írni!

Gyere ki a vállalkozásodból, és írd le, hová akarsz eljutni. Vagy gyere el velünk a következő Elvonulás prémium képzésre.

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

Igényeld a vállalati térképet díjmentesen!

A Vállalati Térképen szereplő módszerek olyan szervezetfejlesztési eszközök, melyek minden cégben megtalálhatóak, és minden vezető számára könnyen elsajátíthatóak.

A Térkép még magában nem váltja meg a világot, viszont rengeteg hasznos információt tudsz vele elsajátítani, melynek segítségével lehet stabil céged, több szabadidővel.

Ezek olyan vezetői eszközök, melyeket ha bevezetsz a cégedbe, valóban lesz változás.

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, mely utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb cége és több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

Ezek olyan vezetői eszközök, melyeket ha bevezetsz a cégedbe, valóban lesz változás.Amikor igényelsz egy Térképet, lesz arra is lehetőség, hogy kérj mellé egy díjmentes alkalmat, ahol pontosan megmutatjuk, hogy a Te cégedben hogyan lehetne alkalmazni a rajta szereplő eszközök valamelyikét.

IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

“A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához.”

- ILLÉS GÁBOR -

Érdekel, hogyan lehetsz még jobb vezetője vállalkozásodnak, stabilitást elérve?

Iratkozz fel az Online Magazinunkra, és tanulj gyakorlati vezetői eszközöket, melyeket egyből alkalmazni tudsz a cégedben!

40 000+

HAVI OLVASÓ

8

HAVI ÜZLETI TARTALOM

DÍJMENTES

FELIRATKOZÁS

Kötelezettségmentes feliratkozás, azaz amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan le is tudsz iratkozni!

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.