KOMMUNIKÁCIÓ A CÉGEN BELÜL

2020.09.28.

Dienes Martin

4 perc

Amennyi cég, annyiféle kommunikációs folyamat van a világon, de mindegyikben rengeteg közös van. Alapvetően 3 fontos módszert fogok Neked most leírni a cégen belüli kommunikációról, illetve azt, hogy mi az a hatalmas hiba, amit a cégek itt el szoktak követni.

Mit ront el a cégek nagy része a kommunikációban?

Ahogy tartja a szólás: „A szó elszáll, az írás megmarad.”

Ez abszolút igaz, és sajnos tényleg így van. Lehet már hallottál olyanról, hogy a vezető kiadott egy utasítást, majd 2-3 óra múlva ránézett arra a területre, és nem történt ott semmi. Ezután vagy lehordja a munkavállalót, vagy megpróbálja újra elmondani, de egyik sem fog működni.

A megoldás egyszerű, de szinte senki nem csinálja jól. Ahogy a MILYEN A JÓ VEZETŐ cikkben is írtuk: „A jó vezető kizárólag írásban ad utasításokat”, és pont ez a megoldás. Amikor egy vezető elkezd írásban utasítást kiadni, illetve írásban kommunikálni, akkor a cég elkezd stabilabb lenni, hiszen nem kell senkinek fejben tartania semmit, illetve egyszerűbb és hatékonyabb lesz a munkavégzés.

Ennyire egyszerű!

Az írásban való kommunikáció 3 legjobb módszere

Kommunikációs rendszer

Valójában lehet nyomtatott, illetve online formában. Az online-ról annyit kell tudni, hogy ez lehet egy saját magad által lefejlesztett program, amiben a céges kommunikációk folynak, de lehet akár egy egyszerű Gmail is. Viszont ez tényleg egyszerű, és simán okozhat zűrzavart.

Egy fontos tipp ezzel kapcsolatban: mindig a legrégebbi e-mailt nyisd meg, és sose a legújabbat. Sose nyiss meg egyszerre több e-mailt, hiszen akkor megint csak zűrzavar lesz. Ha ezeket betartod, akkor minden jól fog menni.

A nyomtatott talán könnyebb.

Kell egy központ, amiben lehet dolgozni, mivel nem jó, ha az írásos kommunikációt ledobod az asztalára a munkatársnak. Ugyanolyan zűrzavar lesz, mint azelőtt.

Tehát van egy központ, ami egy kis polc is lehet. Vannak rajta külön kis részek, úgymond fakkok. Ezeken rajta vannak a vezetők nevei. Amikor szeretnél egy kommunikációt, utasítást adni, akkor egyszerűen leírod, és bedobod annak az embernek, akinek írtad. Ehhez még fontos, hogy nézzék meg az emberek mondjuk minden nap elején, közepén és a végén, hogy van-e valami benne, de akármilyen időpontot ki tudsz találni.

Így a kommunikáció nem fog elveszni, és írásban meglesz, számon tudod kérni, illetve stabilitást fogsz vele szerezni.

Kosarak

Kérdés lehet, hogy ha mondjuk a munkatárs megkapja az utasítást, akkor az onnan el fog-e veszni vagy elkészül-e.

Erre a megoldás a kosarak. A kosaraknál van egy BE, egy FOLYAMATBAN és egy KI részleg, egymás alatt.

Mikor a munkatárs megkapja az utasítást, akkor leginkább Ő fogja látni, hogy akkor el tudja készíteni, vagy sem. Ha esetleg nem tudja egyből elkezdeni, akkor berakja a BE nevű részbe. Mikor elkezdte, de nincsen befejezve, akkor mehet a FOLYAMATBAN részbe, illetve ha kész, de mondjuk le kell jelenteni a meetingen, hogy kész, vagy kell valamihez és nem szabad kidobni, akkor a KI részlegbe rakja.

Ez így elég egyszerűen hangzik. Amit ajánlani tudok, hogy egyesével vezesd be a cégbe. Először mehet 1-2 vezetőnek, majd minden vezetőnek, utána 1-2 alattuk levő munkatárs és így tovább.

Projektmenedzsment

Itt ezt a pontot nem részletezném. Erről van egy külön cikkünk, amit itt tudsz elolvasni:

PROJEKTMENEDZSMENT.

​​Ha elkezdtek írásban kommunikálni, máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

Ha érdekel még hasonló téma, akkor nézd meg egy másik cikkünket a HATÉKONY IDŐGAZDÁLKODÁS-RÓL ITT!

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

Igényeld a vállalati térképet díjmentesen!

A Vállalati Térképen szereplő módszerek olyan szervezetfejlesztési eszközök, melyek minden cégben megtalálhatóak, és minden vezető számára könnyen elsajátíthatóak.

A Térkép még magában nem váltja meg a világot, viszont rengeteg hasznos információt tudsz vele elsajátítani, melynek segítségével lehet stabil céged, több szabadidővel.

Ezek olyan vezetői eszközök, melyeket ha bevezetsz a cégedbe, valóban lesz változás.

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, mely utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb cége és több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

Ezek olyan vezetői eszközök, melyeket ha bevezetsz a cégedbe, valóban lesz változás.Amikor igényelsz egy Térképet, lesz arra is lehetőség, hogy kérj mellé egy díjmentes alkalmat, ahol pontosan megmutatjuk, hogy a Te cégedben hogyan lehetne alkalmazni a rajta szereplő eszközök valamelyikét.

IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

“A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához.”

- ILLÉS GÁBOR -

Érdekel, hogyan lehetsz még jobb vezetője vállalkozásodnak, stabilitást elérve?

Iratkozz fel az Online Magazinunkra, és tanulj gyakorlati vezetői eszközöket, melyeket egyből alkalmazni tudsz a cégedben!

40 000+

HAVI OLVASÓ

8

HAVI ÜZLETI TARTALOM

DÍJMENTES

FELIRATKOZÁS

Kötelezettségmentes feliratkozás, azaz amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan le is tudsz iratkozni!

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.