HOGYAN ISMERD FEL MÁSOK ETIKÁTLANSÁGÁT?

2021.09.09.

Dienes Martin

6 perc

Létezik technológia arra, hogyan ismerjük fel azokat a helyzeteket, amikor etikátlanságok vannak a cégben. Leginkább azokra az etikátlanságokra gondolunk, mikor valamibe megállapodunk, majd az nem történik meg a munkatársak részéről. Kíváncsi vagy arra, hogyan tudod észrevenni, hogy ilyenek vannak a cégedben? Akkor jó helyen vagy. Megmutatjuk azt a 11 felismerhető megnyilvánulást, melyek meg lettek figyelve ebben a témában.

Elsősorban azt kell tisztázni, hogy mik is ezek a megnyilvánulások. Ezeket LOGIKÁTLANSÁG-nak hívjuk.

Mit is jelent a LOGIKÁTLANSÁG?

Az észszerű gondolkodással ellentétes (megállapítás, dolog), amely ellentmond az okok és következmények, hatások felismerésének és megkülönböztetésének.

(wikiszotar.hu)

Eredete: [logika < latin: logice (logika, „észtan”) < görög: logike (okfejtés, érvelés) < logosz (értelem, gondolat)]

Éreztél már ilyet a cégedben? Esetleg valaki ilyet mondott? Ott biztosan van egy dolog, ami logikátlan. Ezzel kezdened kell valamit, különben elindulsz a stresszes cégvezetés és az időhiány felé, amit senki sem szeretne.

Tisztázzunk le gyorsan még egy szót:

OUTPONT

Nem mindennap használatos szó, de a logikátlanságok témájában folyton használjuk.

Jelentése: olyan helyzet, ahol valami hiányzik, valami nincs rendben. Egy logikátlanság mindig egy outpont.

Példa: ha van egy 2 órás munka, ami 3 óra alatt készül el, akkor az egy OUTPONT.

Miért fontos látni azt, hogy hol vannak ezek a logikátlanságok?

Gondolj bele kettő szituációba:

1: vezeted a céged. Tele van logikátlansággal. (8:00-ra kell beérni reggel, de mindenki 8:10-re jön.) Viszont ez sosincs említve, sosincs kezelve. A munkatársak egyre jobban ellustulnak, illetve egyre több munkát tolnak át rád.

 2: ismered és látod a logikátlanságokat. Fel tudod ismerni, illetve rá tudsz nézni, tudod kezelni ezeket a helyzeteket. Ha valaki késik (vagy akármi más történik), akkor veszekedés és szurkálódás nélkül meg lehet oldani, és korrigálni lehet.

 Melyik a jobb helyzet? Nem is kell rá válaszolni. Ha tudod, hogy milyen logikátlanságok vannak, melyeket meg tudsz figyelni, akkor jobban tudod irányítani a céged, tudatosabban és fegyelmezettebben.

Akkor tudod, hogy valami nincs rendben, ha logikátlan dolgokat tapasztalsz a cégedben.

Mutatjuk milyen logikátlanságok vannak:

1.

Kihagyott adat: ez lehet egy kihagyott személy, terminál (olyan személy, aki kommunikációt küld, kap vagy továbbít), tárgy, energia, tér, idő, forma, sorrend vagy akár egy kihagyott helyzet is. Bármi, aminek ott kéne lennie, de nincs ott, az egy outpont. Ezt az outpontot a legkönnyebb nem észrevenni, mivel nincs ott, hogy közvetlenül magára vonja a figyelmet.

2.

Megváltoztatott sorrend: bármely rossz sorrendben lévő dolog, esemény, tárgy vagy méret outpont. Számíthatunk rá, hogy bármely cselekvéssorozatot összekuszál, ha a második lépést az első előtt csináljuk. Az alapvető rendellenesség az, ha egyáltalán nincs sorrend. A „sorrend” szó azt jelenti, hogy valami egyenes vonalú mozgást végez a téren, időn vagy mindkettőn keresztül. Ha valahol sorrendnek kell lennie, de nincs, az egy outpont. Ha valami nem „sorrend”, de annak gondolják, az is outpont. Sokkal gyakrabban látunk megváltoztatott sorrendet, mint gondolnánk, mivel azok, akik nem a sorrendet szem előtt tartva gondolkodnak, nem látják a megváltoztatott sorrendet cselekedeteikben vagy a területükön. Sorrendek vizuális elképzelésével és figyelemáthelyezési drillekkel (gyakorlatokkal) rendbe lehet hozni és helyre lehet állítani ezt a képességet. Egy író észrevette, hogy a film és a tévé rögzíti a figyelmet, és nem engedi mozogni. Ha gyerekeink tévén nőnek fel, akkor valószínűleg olyan emberekké válnak, akik hajlamosak a sorrendek megváltoztatására, vagy akik egyáltalán nem látnak sorrendeket.

3.

Kihagyott idő: az az idő, amelyet fel kellene tüntetni, de nincs feltüntetve, a „kihagyott idő” nevű outpont. Ez a kihagyott adat egy különleges esete. A kihagyott időnek különösen durva hatása van, amely teljes elmebajt mutat. Az őrültek esetében a jelen idő az a kihagyott idő, ami miatt egy kísértetjárta múltban élnek. Az idő aberrációi (logikátlanságai) olyan erősek, hogy a kihagyott idő nagyon is outpontnak minősül.

4.

Valótlanság: amikor valaki két ellentmondó tényt hall, akkor vagy az egyik vagy mindkettő valótlanság. A valótlanság mindenképpen outpont, akár szándékos, akár nem. Lehet tévedés, szándékos vagy védekező céllal mondott valótlanság, attól még outpont. Minden, ami hamis, ilyen outpontnak minősül. Egy hamis létezés, terminál, cselekedet, szándék, tehát bármi, ami nem az, ami lenni próbál, valótlanság és outpont. Így a valótlanság azt jelenti, hogy „más, mint aminek látszik” vagy „más, mint aminek feltüntetik”.

5.

Megváltoztatott fontosság: az a fontosság, amelynek a valóságban létező viszonylagos fontosságát megváltoztatják, növelik vagy csökkentik, egy outpont. Lehet valaminek nagyobb fontosságot tulajdonítani, mint ami van neki. Lehet valaminek kisebb fontosságot tulajdonítani, mint ami van neki. Számos különböző fontosságú dolognak lehet egyforma fontosságot tulajdonítani. Ezek mind outpontok, három változat ugyanarra a dologra. Minden fontosság azzal arányos, hogy mennyire valóságos.

6.

Rossz célpont: egy téves cél – azaz amikor az ember azt hiszi, hogy A felé közelít, illetve A felé kellene közelítenie, és rájön, hogy B felé közelít – egy outpont. Ez gyakran eltévesztett azonosság. Lehet téves célkitűzés és cél is. Az igazságtalanság általában a rossz célpont nevű outpont. A legtöbb nemtetszés és spontán gyűlölet az emberi kapcsolatokban azon a hibán alapul, hogy Jánost összetévesztik Péterrel. Számos aberráció alapul rossz célpontokon, rossz forrásokon és rossz okokon.

7.

Rossz forrás: a „rossz forrás” a rossz célpont ellenkező oldali megfelelője. A rossz forrásból vett információ, a rossz forrásból elfogadott utasítások, a rossz forrásból elfogadott ajándékok vagy anyagok (készletek), végül, mint zűrzavart és lehetséges bajt eredményeznek. Ha tudtunkon kívül rossz forrásból kapunk valamit, az nagyon kínos vagy összezavaró lehet, olyannyira, hogy ez a hírszerzés egyik kedvenc trükkje. Nem csak a rossz forrásból származó adatok elfogadása, de a vele járó bürokrácia is elég aberrált lehet ahhoz, hogy bolygó méretű elmebajt eredményezzen. Szűkebb keretek között a vezetésben elkövetett hibák általános oka rendszerint az, hogy tudvalévő gazemberektől fogadnak el jelentést, és aszerint cselekszenek.

8.

Ellentmondó tények: amikor egy tárggyal kapcsolatban két egymásnak ellentmondó dolgot állítanak, akkor „ellentmondó tények”-kel van dolgunk. E logikátlanság valótlanságnak is besorolható, amivel az egyik állításnak hamisnak kell lennie. A vizsgálat során ez a pont annyira fontos, hogy bárki, aki két ellentétes tényt közöl, további vizsgálatok első számú gyanúsítottjává válik. Amikor két „tény” ellentétes vagy ellentmondó, lehet, hogy nem is tudjuk, melyikük igaz, de tudjuk, hogy egyszerre mindkettő nem lehet igaz. Két ellentmondó „tény” outpontnak minősül, ha ugyanazon szervezettől jön, még akkor is, ha a szervezet két különböző tagjától ered.

9.

Hozzáadott idő: ez az outpont a kihagyott idő fordítottja. A hozzáadott idő leggyakoribb példája az, amikor valami tovább tart, mint ameddig lehetséges lenne. A hozzáadott időre, mint önálló jogú outpontra, fel kell hívni a figyelmet, mivel hajlamosak vagyunk észszerűsödni vele kapcsolatban, és nem látni azt, hogy ez tényleg egy outpont már önmagában is.

10.

Hozzáadott oda nem illő adat: egy egyszerű hozzáadott adat nem szükségszerűen outpont. Lehet, hogy valaki egyszerűen csak túl alapos. De ha az adatnak semmi köze a helyzethez vagy szituációhoz, és mégis hozzáadják, akkor az egy egyértelmű outpont. A hozzáadott adatot gyakran azért teszik oda, hogy fedezzenek valamilyen kötelességmulasztást, vagy álcázzanak egy tényleges szituációt. Általában a hozzáadott adat másfajta outpontokat is tartalmaz, például rossz célpontot vagy hozzáadott időt. Ez csak akkor outpont, ha az adat nem tartozik oda ahhoz, amiről szó van.

11.

Helytelenül belefoglalt adat: van egy helytelenül belefoglalt adat nevű outpont is, amely a kihagyott adat társa az outpontok sorában. Ez akkor lép fel a leggyakrabban, mikor magában az elmében hiányzik a helyzetkép, és az első dolog, ami az adatok osztályozásához kell, nincs ott. Egy utazó, aki nem tudja megkülönböztetni az egyik egyenruhát a másiktól, ezt úgy oldja meg, hogy minden egyenruhást hordárnak minősít. A helyzetkép hiánya a dolgok túl szoros azonosítását hozza létre.

 

Most már láthatod az összes olyan helyzetet, amikor logikátlan dolgok történnek a cégedben.

SZERETNÉD FELISMERNI MÁSOK ETIKÁTLANSÁGÁT?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

7 szervezési osztály szerepel rajta, melyek a Cégvezetés; Kommunikáció; Terjesztés; Pénzügy; Termelés; Minőség és Közönségkapcsolati osztályok, ahová 21 működő rendszert társít.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg, milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.

Ahol már találkozhattál velünk:

Markovich Béla tapasztalata a Vállalati Térképről

Cégvezetőként számodra is hasznos lehet, hiszen valóban működő cégfejlesztési rendszereket tartalmaz. Eddig Magyarországon közel 5000 cégvezető igényelte, és most neked is van rá lehetőséged! A Vállalati Térkép célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és rávilágítson a problémáid pontos megoldására.

Ez az egész a Szervezési Táblára épül, de hogyan teszi ez átláthatóvá a te vállalkozásod? 7 szervezési osztály szerepel rajta, mint például a termelés, a cégen belüli kommunikáció, illetve a cégvezetés. Ezekhez társít 21 működő rendszert, amelyek mind ott vannak a te vállalkozásodban is.

És hogy kiknek érdemes ezt igényelni? Árbevételtől és létszámtól függetlenül mindenkinek, így neked is. De a legelőnyösebb azoknak a cégeknek, akik legalább egy 20 fős munkatársi létszámmal dolgoznak. Az igazi izgalmak ott kezdődnek, én már csak tudom, hiszen közel 300 embert irányítok. Ajánlom, igényeld a Vállalati Térképet, hiszen díj -és kötelezettségmentesen a tiéd lehet!

Ami szerintem zseni, még egy egy órás Díjmentes Tanácsadást is kaphatsz mellé, ahol segítenek, hogy te is be tudd illeszteni a vállalkozásodba ezeket a rendszereket, olyan könnyedén, mintha csak egy Mapei ragasztóval dolgoznál! Ne habozz, gondolkozz rendszerben, és igényeld a DMA Vállalati Térképet!

Markovich Béla, Mapei Kft., Ügyvezető