VÁLLALATI
TÉRKÉP
Egy szervezeti struktúra, ami valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be.
Ki az a cégvezető, aki ne szeretne nagyobb hasznot, de őszintén? Bemutatjuk, mi az az eszköz, amivel piacvezető szerepet tudsz betölteni, és így szintet lépve, egy sokkal nagyobb haszonkulcsra is szert tenni. Nem a legegyszerűbb eszköz, viszont minden cégben megtalálható. Ezzel az eszközzel ki tudsz tűnni a tömegből, aminek a csak a velejárója, hogy többet is tudsz keresni.
Ez az üzleti cikk a profitról szóló sorozatunk harmadik része. Az első részben arról beszéltünk, hogyan oldjuk meg azt, hogy ugyanannyi munkával akár kétszer annyit is tudjunk keresni. Ha izgalmas lehet ez számodra, akkor olvasd el:
A második részben arról írtunk, hogy a rend és a tisztaság milyen módokon járul ahhoz hozzá, hogy több lehessen a cég haszna és a munkatársak morálja:
Először kötelező letisztázni, mi is az a profit:
Profit: Elért tiszta jövedelem; a bevétel azon része, amely a költség levonása után marad. Az a haszon vagy többlet, amely a kiadások és bevételek különbségéből származik; nyereség.
Eredet: [profit < francia: profit < latin: profectus (siker, előrehaladás) < pro- (előtag; hasznára, előre) + facio (okoz, tesz)]
(Forrás: Wikiszotar.hu)
Azért fontos ezt tudni pontosan, mert ha nem határozzuk meg a szónak a pontos jelentését, akkor majdnem esélytelen, hogy valaha is tényleges, jelentős profitra tegyünk szert. Ha tudjuk, pontosan mit akarunk, már egy lépéssel közelebb vagyunk a célhoz.
NAGYON FONTOS tényező az, hogy a nyereséget úgy növeljük, hogy az árbevétel marad ugyanannyi. Nem az árbevétel növeléséről fogunk most írni, hanem a profit növeléséről!
Rengeteg cég úgy indul el a legelején, hogy van valamilyen – legalább részben – eredeti ötlete, amivel bizony szeretne pénzt is keresni, ha már dolgozik. Ez a különleges dolog, amivel elindult a vállalkozás, sokszor elfelejtődik, pedig ez a haszon egyik legfontosabb megteremtője.
Amire ki akarunk lyukadni, hogy azok a cégek, melyeknél van valamilyen know-how, szabadalmaztatott termék/szolgáltatás, egyedi termékek, egyedi szolgáltatások, vagy bármi, amit máshol nem talál meg senki, akkor azon sokkal nagyobb lehet a cég haszna.
Mutatunk egy példát: van Miskolcon az Aranykorona Történelmi Étterem-Hotel és Látványpince. Több mint 5 éve dolgozunk együtt velük, és ez idő alatt egy kis miskolci étteremből, egy Magyarország-szerte ismert turisztikai látványossággá fejlődtek. Ennek volt egy fő oka. Készítettünk egy közös felmérést, melyben azt kérdeztük meg a célközönségtől, hogy pontosan miért fizetne többet egy étteremben, miért jönne el szívesen. Ennek a felmérésnek az eredménye az lett, hogy kitaláltunk egy olyan dolgot, ami csak náluk van, különleges és keresnek rajta (sokat): lángoló húsok. Ezek egyszerű, viszont nagyon ízletes, hatalmas húsok, melyeket méteres (néha több méter magas) dárdára húznak, és meggyújták. Nyilván hasonló van az országban, de olyan, ahol félméteresen lángol a hús előtted, nincs. Annyit elárulhatunk, hogy van rajta hasznuk, bőven.
Először is fontos tudni, hogy milyen lehetőségeid vannak, majd jöhet a 3 fő kérdés:
Mi az, ami nincs másnak?
Mi az, amin sokat keresünk?
Végül pedig mi az, amit még keresnének is az ügyfelek?
Simán lehet – sőt az esetek 99%-ban így is van –, hogy ez már megvan, és nem kell kitalálni. Mindig szokott lenni cégenként egy vagy két olyan szolgáltatás/termék, ami nincs másnak, de el van rejtve, és lehetne keresni rajta.
Simán lehetséges, hogy elég egy innováció is. Esetleg csak Te tudod így szolgáltatni azt a bizonyos szolgáltatást, csak Te tudod így gyártani vagy ilyen gyorsan elkészíteni azt a bizonyos terméket. Valami különleges, valami innovatív. Keresd meg!
Fontos viszont, hogy nem elég, hogy másnak ne legyen. Lehet, hogy mondjuk vannak telefontokok, és te kitalálod, hogy telefontok-tokot fogsz gyártani. Lehet, hogy erre senkinek nem lesz szüksége. De ki tudja?
Készíts felméréseket! Kérdezd meg az embereket, hogy mire lenne igényük. Nyilván a vevőnek kell, hogy értékes legyen, nem neked.
Mondhatnánk 1 000 példát: Apple, Facebook, Google, Amazon. Mind-mind olyan innovációt vezetett be, amivel teljesen kihasználta a profitnövelésnek ezt az eszközét.
Használd ki Te is ezeket az eszközöket! Olvasd el a sorozat mindhárom részét, és tanuld meg, hogyan lehet rengeteg profitod, töredéknyi munkával és stresszel!
Egy szervezeti struktúra, ami valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be.
Közel 5000 cégvezető igényelte Magyarországon
A Vállalati Térkép egy átlátható szervezeti struktúra, amely egy cég működését hat fő területre osztja: Ügyvezetés, HR, Marketing, Értékesítés, Pénzügy és Termelés. Mindegyikhez 18 bevált rendszert társít, amelyek a mindennapi munkát szervezetté teszik.
Nemcsak rendszerezi a cég folyamatait, hanem gyakorlati megoldásokat is kínál. Segít felismerni, hogy hol vannak a fejlődési lehetőségek, és milyen lépéseket kell tenni a cég stabil növekedéséért.
Célja, hogy kézzelfoghatóvá tegye a cégfejlesztést, valamint rávilágítson a cégben a kihasználatlan területekre.
Küldetésünk megváltoztatni a magyar munkahelyek közhangulatát és kultúráját!