MIKÉPP LEHET NAGYOBB HASZNOD?
2022.01.10.
Dienes Martin
4 perc
Ki az a cégvezető, aki ne szeretne nagyobb hasznot, de őszintén? Bemutatjuk, mi az az eszköz, amivel piacvezető szerepet tudsz betölteni, és így szintet lépve, egy sokkal nagyobb haszonkulcsra is szert tenni. Nem a legegyszerűbb eszköz, viszont minden cégben megtalálható. Ezzel az eszközzel ki tudsz tűnni a tömegből, aminek a csak a velejárója, hogy többet is tudsz keresni.
Ez az üzleti cikk a profitról szóló sorozatunk harmadik része. Az első részben arról beszéltünk, hogyan oldjuk meg azt, hogy ugyanannyi munkával akár kétszer annyit is tudjunk keresni. Ha izgalmas lehet ez számodra, akkor olvasd el:
A második részben arról írtunk, hogy a rend és a tisztaság milyen módokon járul ahhoz hozzá, hogy több lehessen a cég haszna és a munkatársak morálja:
Először kötelező letisztázni, mi is az a profit:
Profit: Elért tiszta jövedelem; a bevétel azon része, amely a költség levonása után marad. Az a haszon vagy többlet, amely a kiadások és bevételek különbségéből származik; nyereség.
Eredet: [profit < francia: profit < latin: profectus (siker, előrehaladás) < pro- (előtag; hasznára, előre) + facio (okoz, tesz)]
(Forrás: Wikiszotar.hu)
Azért fontos ezt tudni pontosan, mert ha nem határozzuk meg a szónak a pontos jelentését, akkor majdnem esélytelen, hogy valaha is tényleges, jelentős profitra tegyünk szert. Ha tudjuk, pontosan mit akarunk, már egy lépéssel közelebb vagyunk a célhoz.
NAGYON FONTOS tényező az, hogy a nyereséget úgy növeljük, hogy az árbevétel marad ugyanannyi. Nem az árbevétel növeléséről fogunk most írni, hanem a profit növeléséről!
UGYANAZT ÁRULOD, MINT MINDENKI MÁS?
Rengeteg cég úgy indul el a legelején, hogy van valamilyen – legalább részben – eredeti ötlete, amivel bizony szeretne pénzt is keresni, ha már dolgozik. Ez a különleges dolog, amivel elindult a vállalkozás, sokszor elfelejtődik, pedig ez a haszon egyik legfontosabb megteremtője.
Amire ki akarunk lyukadni, hogy azok a cégek, melyeknél van valamilyen know-how, szabadalmaztatott termék/szolgáltatás, egyedi termékek, egyedi szolgáltatások, vagy bármi, amit máshol nem talál meg senki, akkor azon sokkal nagyobb lehet a cég haszna.
Mutatunk egy példát: van Miskolcon az Aranykorona Történelmi Étterem-Hotel és Látványpince. Több mint 5 éve dolgozunk együtt velük, és ez idő alatt egy kis miskolci étteremből, egy Magyarország-szerte ismert turisztikai látványossággá fejlődtek. Ennek volt egy fő oka. Készítettünk egy közös felmérést, melyben azt kérdeztük meg a célközönségtől, hogy pontosan miért fizetne többet egy étteremben, miért jönne el szívesen. Ennek a felmérésnek az eredménye az lett, hogy kitaláltunk egy olyan dolgot, ami csak náluk van, különleges és keresnek rajta (sokat): lángoló húsok. Ezek egyszerű, viszont nagyon ízletes, hatalmas húsok, melyeket méteres (néha több méter magas) dárdára húznak, és meggyújták. Nyilván hasonló van az országban, de olyan, ahol félméteresen lángol a hús előtted, nincs. Annyit elárulhatunk, hogy van rajta hasznuk, bőven.
MIKÉNT KERESD MEG A SZUPER TERMÉKED/SZOLGÁLTATÁSOD?
Először is fontos tudni, hogy milyen lehetőségeid vannak, majd jöhet a 3 fő kérdés:
Mi az, ami nincs másnak?
Mi az, amin sokat keresünk?
Végül pedig mi az, amit még keresnének is az ügyfelek?
Simán lehet – sőt az esetek 99%-ban így is van –, hogy ez már megvan, és nem kell kitalálni. Mindig szokott lenni cégenként egy vagy két olyan szolgáltatás/termék, ami nincs másnak, de el van rejtve, és lehetne keresni rajta.
Simán lehetséges, hogy elég egy innováció is. Esetleg csak Te tudod így szolgáltatni azt a bizonyos szolgáltatást, csak Te tudod így gyártani vagy ilyen gyorsan elkészíteni azt a bizonyos terméket. Valami különleges, valami innovatív. Keresd meg!
Fontos viszont, hogy nem elég, hogy másnak ne legyen. Lehet, hogy mondjuk vannak telefontokok, és te kitalálod, hogy telefontok-tokot fogsz gyártani. Lehet, hogy erre senkinek nem lesz szüksége. De ki tudja?
Készíts felméréseket! Kérdezd meg az embereket, hogy mire lenne igényük. Nyilván a vevőnek kell, hogy értékes legyen, nem neked.
Mondhatnánk 1 000 példát: Apple, Facebook, Google, Amazon. Mind-mind olyan innovációt vezetett be, amivel teljesen kihasználta a profitnövelésnek ezt az eszközét.
Használd ki Te is ezeket az eszközöket! Olvasd el a sorozat mindhárom részét, és tanuld meg, hogyan lehet rengeteg profitod, töredéknyi munkával és stresszel!
SZERETNÉL NAGYOBB HASZNOT?
VÁLLALATI
TÉRKÉP
Egy szervezeti ábra, ami valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be.
Mi is az a Vállalati Térkép?
A Vállalati Térkép egy szervezeti ábra, amely felosztja a céged több területre, mint például az Ügyvezetés; HR; Marketing; Értékesítés; Pénzügy; Termelés és ezekhez 18 működő rendszert társít.
Rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutat olyan rendszereket, melyeket te is használni tudsz a cégedben.
A célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és egy stabil pontot adjon a céged vezetésében, mivel rávilágít a problémáid pontos megoldására.
GONDOLKOZZ RENDSZERBEN
Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.
A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.
Ahol már találkozhattál velünk:
Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.