VEVŐI ELÉGEDETTSÉG

2020.12.11.

Dienes Martin

3 perc

Akárhány céggel dolgozunk együtt, valahogy sosem tartják a vevők elégedettségének mérését fontosnak. Lehet, hogy foglalkoznak vele, de sosem fontos terület a cégeknél, pedig akárhogy nézzük Ők a vevők, belőlük van a pénz és belőlük élünk, szóval igenis fontos terület. És sajnos néha még elégedettségi kérdőív sincs.

Minden cikk elején a szavak jelentésével szoktam kezdeni, de azt hiszem, ebben az esetben ez nem releváns.

Vevő, aki vásárol és az elégedettség, ahogyan Ő vélekedik a termékről, szolgáltatásról. Körülbelül ennyi.

Ebben az esetben pedig konkrétan a vevői elégedettség méréséről lenne szó. Hogyan is mérjük, és az mire lesz jó nekünk.

MIRE LESZ JÓ, HA MÉRED A VEVŐK ELÉGEDETTSÉGÉT?

Nem sok mindenre. Profitot tudsz növelni, szabadidőt tudsz felszabadítani, stresszt tudsz eltüntetni és stabilitást tudsz létrehozni a cégben. Semmi különös.

Ha tudjuk, hogy a vevőknek mi tetszik, és mi az, ami nem, akkor alapból ki tudjuk emelni azt, ami tetszik nekik, tehát több vevő lesz. Ha már több vevő van, akkor tudunk árat növelni és máris több a profit.

Szabadidőt azért spórolsz, mert ki tudod javítani azokat a területeket, melyekkel foglalkozol, de a vevők amúgy sem kedvelik. Stabilabb pedig azért lesz a cég, mert a vevők hűségesebbek lesznek, a munkatársak pedig nyugodtabbak, mert nem jön folyton a vevő, hogy nem tetszik neki valami.

Így röviden erre lesz jó Neked, ha méred az elégedettséget.

HOGYAN MÉRJEM A VEVŐIM ELÉGEDETTSÉGÉT?

Először is azt kell látni, hogy a vevő nemcsak az, aki bejön egy boltba és vásárol. Aki mondjuk egy hatalmas ipartelepen dolgozik, és például az Ő cége javítja a klímákat, akkor neki az ipartelep a vevő. Ha az az ipartelep kínai kezekben van, és nem is beszélnek egy nyelvet, akkor is.

Nincsen olyan, hogy nem lehet mérni az elégedettséget.

Ahogyan pedig lehetne mérni az elégedettséget, azt egy példán keresztül mutatom be: vegyük az előző klímás példát. Van egy kínai vezetőség, akikkel nem is beszélünk egy nyelvet.

Van az ipartelepen kettő klímás cég is, de a kínai csak egyet szeretne, vagy minket, vagy a másik céget. De nekünk ez jelenti a bevétel 80%-át, tehát nyilván jó lenne ezt elnyerni.

Megfogjuk és megkérdezzük a kínait, hogy mi az igénye, mi az, amivel elégedett lenne, hogyan készítsük el a munkát, ami neki jó lenne. Mikor ez kiderül, addig dolgozunk, addig javítjuk a munkát, amíg elégedett nem lesz. Minden felesleges dolgot kiveszünk a munkából, és csak azt csináljuk, ami neki az igénye. (És itt nem kell túlzásba esni, itt arra gondolok, hogy mondjuk mi eltakarítjuk a munkaterületet, ami egy 4 órás munka, de ő ezt nem is igényli).

Tehát most ott vagyunk, hogy megtudjuk az igényét, és teljesen aszerint dolgozunk. Mindent kijavítunk, amit kell.

Egyértelműen minket fog választani, hiszen pont ezt keresi.

Mielőtt ez olyan hihetetlen lenne, volt egy ügyfelünk, aki pontosan ezt csinálta, és keresett 10 millió Ft plusz profitot CSAK ÚGY ezzel. Egyik napról a másikra.

Úgyhogy ez ilyen egyszerűen működik.

Ezt egyébként csak simán fel kell vezetni, hogy pontosan mik az igények, és aszerint elkezdeni dolgozni. Nem kell eltúlozni és bonyolultságokba esni.

Amint elkezded ezt alkalmazni, egyből látni fogod, hogy működik, és mennyit lehet csak ezzel keresni.

Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

EGY SZERVEZETI STRUKTÚRA MI a KÖVETKEZŐ LÉPÉSED?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Egy szervezeti struktúra, ami valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be.

Közel 5000 cégvezető igényelte Magyarországon

A VÁLLALATI TÉRKÉP miért igényeld?
Az első lépés a cégfejlesztésben rejlő siker felé!

A Vállalati Térkép egy átlátható szervezeti struktúra, amely egy cég működését hat fő területre osztja: Ügyvezetés, HR, Marketing, Értékesítés, Pénzügy és Termelés. Mindegyikhez 18 bevált rendszert társít, amelyek a mindennapi munkát szervezetté teszik.

Nemcsak rendszerezi a cég folyamatait, hanem gyakorlati megoldásokat is kínál. Segít felismerni, hogy hol vannak a fejlődési lehetőségek, és milyen lépéseket kell tenni a cég stabil növekedéséért.

Célja, hogy kézzelfoghatóvá tegye a cégfejlesztést, valamint rávilágítson a cégben a kihasználatlan területekre.

Igényeld saját Vállalati Térképed
Az igénylés teljesen kötelezettségmentes, és rögtön küldjük e-mailben saját Vállalati Térképed!

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Ahol már találkozhattál velünk:

Nem csak beszélünk, eredményeket érünk el
Nézd meg, hogy előfizetőinknél milyen kézzelfogható eredményeket értünk el!