NAPI RIPORT

2020.12.08.

Dienes Martin

3 perc

A napi riport hihetetlenül hatékony szervezetfejlesztési eszköz. Ezzel tudja egy vezető átlátni az egész cégét, és ezzel tud gondolkozni, hogy mi legyen a cég következő lépése. Sőt, rengeteg szabadidőt szabadít fel a cégben, és hihetetlen nagy stabilitást tud hozni rengeteg területen. Ez a napi jelentés.

Ahogy azt szoktuk, kezdjük az elejéről.

Riport vagy Jelentés szó jelentése:

Tájékoztatás egy eseményről, helyzetről. Írásos vagy szóban közölt beszámoló, ami egy felettes személy részére készül, hogy ő tájékozódni tudjon róla.

Mondjuk, ha van egy nap, akkor ez a napi riport lehetne az, hogy leírja a munkatársad nap végén, hogy mi lett készen a mai napon, mit készített el, és ezt csak elküldi Neked. Tényszerűen, röviden és egyszerűen.

Ezek után Te látod, hogy mi történt, és el tudod dönteni, hogy pontosan mi legyen a következő lépés, mi felé haladjon a cég. Nyilván lehet, hogy ezeket a jelentéseket az egyik vezetőd kapja meg, aztán a vezető csak röviden tálalja Neked, hogy mi történt.

Az ideális helyzet az lenne, ha alattad, mint ügyvezető, lennének vezetők, akik a részlegeket igazgatják. Mivel egy vezető feladata az, hogy megszervezze a cég tevékenységeit úgy, hogy azok a cég céljai felé irányuljanak, így az ügyvezető nem nyúl bele a munkába, kiadja, majd végigköveti azokat a feladatokat, és pont ehhez járul hozzá a napi riport.

A Napi Riport Felépítése

Milyen eredményt állítottál elő a mai napon?

Itt nyilván arra gondolunk, hogy mi az, ami készen lett. Most annyira nem érdekel minket az, hogy kért árajánlatot, vagy, hogy telefonált. Minket csak a konkrét eredménye érdekel.

– Telefonáltam és eladtam kettő akármit

– Megszerveztem egy üzleti vacsorát péntekre.

– Tartottam egy meetinget a csapatnak, és mindenki lelkes lett, stb.

Ennyire nagyon röviden kell csak leírni, és ilyen felsorolásszerűen.

Elérted a napi célod?

Nyilván az lenne a jó, ha mindenkinek minden napra lennének céljai és tudná, hogy pontosan merre fog haladni a cég.

Ha ezeket tudja, akkor már egyből lesz is értelme a kérdésnek.

Szeretnél kommunikálni bármit?

Itt lehet szó egy adott nyereségről (mikor az illető nagyon örült, hogy elért egy célt), vagy lehet szó egy területről, amin jó lenne javítani. Szó szerint akármi lehet.

Hogyan kontrolláljam, hogy ezt mindenki elküldje?

Sokféleképpen meg lehet oldani. A legegyszerűbb az, ha az ember ír rá egy irányelvet, amit mindenkivel alá is írat.

Az erről írt cikkünket el tudod olvasni itt: IRÁNYELVEK.

Egy másik lehetőség, hogy először csak egyetlenegy embernél bevezetjük ezt, aki nyitott erre. Őt elkezdjük elismerni mindenki előtt, és egy nagyon kicsivel emelünk is a fizetésén. Így a többi munkatárs egy kicsit fel fog lázadni, hogy mégis miért kap Ő többet?

Majd pedig a válasz az lesz, hogy: mert Ő minden egyes nap készít napi riportot, és ezzel segít a cég növekedésében.

Talán nem kérdés, hogy ezek után mindenki akarni fogja és már kész is vagy.

 

Emlékeztetni minden nap a munkatársakat – hogy készítsék el a jelentést – a vezetők tudják, illetve, ha nagyon szeretnéd, akkor a naptárba tudnak egy értesítőt beírni, hogy készítsék el a jelentést, ami minden nap jön nekik a munka vége előtt.

Igen, tudom, ez nem egy ilyen nagyon egyszerű dolog bevezetni, de mi pont ebben segítünk a cégvezetőknek, hogy nekik könnyű legyen.

A napi riport naponta 5-6 percet vesz igénybe emberenként. A vezetőnek átnézni ezeket nem kell többnek legyen 15 percnél, viszont ezek alapján az egész céget el tudja vezetni. Annyira hatékonnyá tudja tenni a céget és annyi szabadidőt tud felszabadítani, hogy majdnem hihetetlen kategóriába tartozik. Amit meg se említek már, hogy egy olyan stabilitást ad a vezetőnek, ami rendesen meg tudja szilárdítani az egész céget.

 Amikor ezeket bevezeted, nagyobb stabilitás és több szabadidő lesz az eredménye.

Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

SZERETNÉL NAPI RIPORTOT A CÉGEDBE?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

7 szervezési osztály szerepel rajta, melyek a Cégvezetés; Kommunikáció; Terjesztés; Pénzügy; Termelés; Minőség és Közönségkapcsolati osztályok, ahová 21 működő rendszert társít.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg, milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.

Ahol már találkozhattál velünk:

Markovich Béla tapasztalata a Vállalati Térképről

Cégvezetőként számodra is hasznos lehet, hiszen valóban működő cégfejlesztési rendszereket tartalmaz. Eddig Magyarországon közel 5000 cégvezető igényelte, és most neked is van rá lehetőséged! A Vállalati Térkép célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és rávilágítson a problémáid pontos megoldására.

Ez az egész a Szervezési Táblára épül, de hogyan teszi ez átláthatóvá a te vállalkozásod? 7 szervezési osztály szerepel rajta, mint például a termelés, a cégen belüli kommunikáció, illetve a cégvezetés. Ezekhez társít 21 működő rendszert, amelyek mind ott vannak a te vállalkozásodban is.

És hogy kiknek érdemes ezt igényelni? Árbevételtől és létszámtól függetlenül mindenkinek, így neked is. De a legelőnyösebb azoknak a cégeknek, akik legalább egy 20 fős munkatársi létszámmal dolgoznak. Az igazi izgalmak ott kezdődnek, én már csak tudom, hiszen közel 300 embert irányítok. Ajánlom, igényeld a Vállalati Térképet, hiszen díj -és kötelezettségmentesen a tiéd lehet!

Ami szerintem zseni, még egy egy órás Díjmentes Tanácsadást is kaphatsz mellé, ahol segítenek, hogy te is be tudd illeszteni a vállalkozásodba ezeket a rendszereket, olyan könnyedén, mintha csak egy Mapei ragasztóval dolgoznál! Ne habozz, gondolkozz rendszerben, és igényeld a DMA Vállalati Térképet!

Markovich Béla, Mapei Kft., Ügyvezető