MILYEN EGY JÓ WEBOLDAL?

2024.06.20.

Németh Ariella - Follow Marketing Kft.

6 perc

Tudtad, hogy egy weboldalon mindössze másodpercek döntenek arról, hogy a látogató marad-e vagy sem? Mégis ez a hatékony online marketing egyik leglényegesebb eleme. Talán elsőre nem is gondolnád, mennyire hasznos egy jól működő, esztétikus oldal, pedig cégvezetőként, vállalkozóként valószínűleg a Te termékednek és/vagy szolgáltatásodnak is megvan a sajátja. Kérdés, hogy ez vajon mennyire hatásos? Elég gördülékenyen működik, felhasználóbarát, könnyen olvasható? Ez csak pár olyan jellemző, amire figyelned kell ahhoz, hogy oldalad támogassa a céged sikeres működését, és ne hátráltassa azt. Persze, nem könnyű, ha nem vagy otthon ebben a témában. Pontosan emiatt, cikkünkben összeszedtük Neked a legfontosabb információkat arról, hogy milyen is egy jó weboldal. Ne is halogassuk tovább, vágjunk bele!

MIÉRT KELL EGY JÓ WEBOLDAL?

Ez az a platform, amit elsőként keresnek fel a potenciális vásárlóid, ügyfeleid, hogy még több információt szerezzenek a termékedről/szolgáltatásodról vagy egyszerűen a cégedről. Olyan ez, akár egy bolti kirakat. Ha eléggé megfogja az embereket, akkor ott ragadnak, sőt körül akarnak majd jobban nézni.

Ahogy az üzleteknél, itt is olyan élményt kell nyújtani, ami vásárlásra ösztönözi őket. Ezt számos különböző módon elő lehet segíteni, és muszáj is időt szánnod ezekre. Miért?

Mert a marketinged és a teljes online jelenléted alapja egy jól megtervezett és optimalizált weboldal, amit egyszerűen nem kerülhetsz ki. Gondolj csak bele!

A hirdetéseid nagy százaléka valószínűleg a weboldaladra, vagy annak valamelyik részére viszi az embereket, ahol cél, hogy valahogy konvertáljanak. Épp ezért ennek a felületnek ütősnek kell lennie, mivel kutatások szerint mindössze 8 másodperced van, hogy megragadd a látogatók figyelmét.

Ennyi idő alatt kell meggyőznőd őket arról, hogy érdemes az oldalon maradniuk és szükségük van arra, amit kínálsz. Hiába van Instagram vagy Facebook oldalad, nem lesz elegendő, sőt… Tiéd lehet a legjobban összerakott kampány és a legfigyelemfelkeltőbb hirdetés is, ha a vásárló elveszíti az érdeklődését a weboldalad miatt és elkattint, akkor minden hiába volt. Így komoly bevételektől eshetsz el.

Úgyhogy, ha nem akarsz feleslegesen pénzt égetni, akkor ezekre a szempontokra kell figyelned a weboldalad esetében:

1. LEGYEN FELHASZNÁLÓBARÁT!

Az egyik legfőbb szempont, hogy a weboldalad jó felhasználói élményt nyújtson a látogatóknak. 

Ennek egyik kritériuma, hogy a Google biztonságosnak titulálja (azaz https-el kezdődjön az elérési címe), amit egy SSL tanúsítvány megvásárlásával és beépítésével lehet garantálni. Ez biztosítja, hogy a felhasználók adatai védve vannak és kívülről nem hozzáférhetők. Erre azért van szükség, mert senki sem mer olyanra kattintani, amire a Google azt írja, veszélyes.

De ez még csak a kezdet a felhasználóbarát kérdéskörben!

A WEBOLDALADNAK MINDENFÉLEKÉPPEN RESZPONZÍVNAK, GYORSAN ÉS JÓL NAVIGÁLHATÓNAK KELL LENNIE, KÜLÖNBEN 100%, HOGY AZ X-RE HÚZNAK A LÁTOGATÓK.

Mit jelent ez? Nos, muszáj, hogy számítógépen, telefonon és tableten is ugyanolyan jól átlátható, használható legyen. Statisztikák szerint az emberek többsége telefonon keresztül nézelődik, vásárol, így nagyon rossz fényt vet egy cégre, ha az ő weboldaluk szétesik, amint nem laptopon nyitják meg. Ráadásul muszáj, hogy gyorsan be is töltsön mindegyik eszközön.

Emellett logikusnak kell lennie: Legyen világos, hogy honnan hová juthat el a látogató, mire kell kattintani, mi mit jelent. Valamint a főbb részek, mint a termékvásárlás, időpont-egyeztetés vagy kapcsolatfelvétel könnyen elérhetőek legyenek.

És végül, nem utolsó sorban: Legyen olvasható!

Bizonyára Te sem szívesen nézegetsz egy olyan oldalt, amin túl kicsi vagy túl cifra a betűtípus. Az összefolyó, hosszú bekezdésekről ne is beszéljünk. Minél tagoltabb annál jobb.

2. HASS AZ ÉRZELMEKRE!

Egy jó weboldal nemcsak logikusan van felépítve és átadja azokat az információkat, amiket kereshet egy látogató, hanem megragadja az érzelmeiket is. Hogyan?

JÓL MEGFOGALMAZOTT SZÖVEGEKKEL!

Nem elég leírnod a USP-ket, hogy minőségi termékeket árulsz, páratlan szolgáltatást nyújtasz vagy éppen 1 napos szállítást biztosítasz. Persze, ez mind szép és jó, de ezeket mások is meg tudják adni nekik. Többre van itt szükség:

Írj vagy írass olyan érzelmi szövegeket, amik megragadják a célközönséged vágyait, reagálnak a félelmeikre és megoldást kínálnak a problémáikra.

Talán azt gondolnád, hogy ez a Te termékednél/szolgáltatásodnál lehetetlen… Pedig nem az! Mindennek van érzelmi töltete. Ha valaki rendelni akar egy porszívót, akkor nem csak azért akarja megvenni, mert ez a legújabb modell vagy, mert gyorsan kiszállítod neki. Azt szeretné, ha mindig tisztaság lenne otthonában, hogy még komfortosabban érezhesse magát. Esetleg családját, barátait akarja lenyűgözni azzal, hogy nála rend van, akárhányszor jönnek. Vagy túl sok időt vesz el jelenleg a takarítás és emiatt nincs ideje kikapcsolódni, a gyerekeivel programokat szervezni. Ezért vágyik arra, hogy egy hiperszuper porszívot vásároljon, amivel gyorsan és könnyen kitakaríthat.

Na, de miért kell ezzel foglalkoznod a weboldaladon?

Mert az emberek – bár általában fel sem tűnik nekik – mindig érzelmi alapon hoznak döntéseket, még akkor is, ha azt hiszik ennél logikusabbak nem is lehettek volna. Ha Te rátapintasz ezekre a tudatalatt mozgolódó vágyakra és félelmekre, akkor sokkal nagyobb eséllyel bírod őket maradásra, valamint vásárlásra.

3. REPREZENTÁLJA HŰEN A MÁRKÁDAT!

A weboldal legyen a márkád tükre! Mit értünk ez alatt?

Azt, hogy egy jól megtervezett, a cég értékeit és üzenetét tükröző oldal nemcsak a látogatók bizalmát növeli, hanem hosszú távon hozzájárul a vállalkozásod sikeréhez is.

Ehhez először is elengedhetetlen, hogy pontosan tudd, mi a célod az oldaladdal, és ezt hogyan tudod összeegyeztetni a brandeddel. Ha az a szlogened, hogy “Gyorsan, de minőségit!”, mégis a weboldalad lassú és átláthatatlan, akkor az érdeklődő nem fogja elhinni ezt az üzenetet és elveszíted a potenciális vásárlót, mert nem fér össze a kettő egymással.

SOSE FELEDKEZZ MEG AZ ÉRTÉKEKRŐL, AMIKET KÉPVISELSZ ÉS KÉPVISELNI AKARSZ A JÖVŐBEN!

Emellett oda kell figyelned a márkaelemek tudatos használatára is. A logódat és a színeidet úgy jelenítsd meg az egész oldalon, hogy az egységes és felismerhető legyen. Persze, túlzásokba nem kell esned, de ha ránéznek az oldaladra, akkor tudják, hogy “Igen, ez AZ a cég”! Milyen furcsa lenne, ha az Ikea piros színeket használna a kék és sárga helyett, nem?

Fektess elég időt és energiát arra is, hogy a szövegek hangneme és stílusa egyezzen azzal, ahogyan alapvetően kommunikálsz az ügyfelekkel, vásárlókkal, akár más platformon is. Például, ha az egyik helyen tegezel, akkor itt is. Ha nagyon barátságos, közvelten márka szeretnél lenni, akkor a tartalmakat is ilyen hangulatban készítsd el. Ha viszont alapvetően hivatalosabb képet akarsz mutatni, akkor eszerint fogalmazd meg a szövegeket is.

A fő tehát, hogy az, amit képviselsz a cégeddel, amit mutatni akarsz a potenciális ügyfeleknek, az mind megjelenjen a weboldaladon is. Ne legyenek eltérő kommunikációs irányok, stílusok.

Az oldaladnak támogatnia kell a már meglévő vállalkozásodat, ne felejtsd el!

4. IDEJE MEGFŰSZEREZNI A DOLGOKAT!

A jó weboldalhoz kulcsfontosságú az izgalom, újdonság, kreativitás. Ezek egyszerűen kellenek ahhoz, hogy a látogató ott maradjon és ne lépjen ki.

Szükség van interaktív elemekre, mint a képekre, videókra, pop-upokra, animációkra, grafikonokra és infografikákra. Nem csupán vonzóbbá teszik az oldalt, hanem megkönnyítik az információk feldolgozását is a felhasználók számára, valamint maradásra és vásárlásra ösztönözhetik őket.

A videók kihagyhatatlanok, mivel rendkívül jól mutatnak és rendkívül hatásosak. Sokkal jobban bevonják az embert, gyorsan felkeltik az érdeklődést és maradásra bírják őket. Bemutathatod akár, hogyan készül egy-egy termék vagy betekintést nyújthatsz nekik a szolgáltatásodba is. A TikTok, az Instagram és a YouTube világában ez ma már megkerülhetetlen!

Viszont ügyelj arra, hogy az ilyen elemek mindig a legjobb minőségűek, valamint ízlésesen kivitelezettek legyenek: a képek ne legyenek pixelesek, az infografikák működjenek, a videó elinduljon, a pop-upok jól nézzenek ki, ne jelenjen meg egy minden másodpercben stb.

NE FÉLJ A MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁTÓL SEM!

Sokan már használnak is olyanokat, mint az élő csevegési lehetőségek és chatbotok, amik azonnali válaszokat biztosítanak a látogatóknak, segítve őket a keresett információk megtalálásában. Te nem akarsz lemaradni a versenyben, ugye? Akkor próbálj ki egy virtuális asszisztenst például, aki ajánlásokat tesz és személyre szabott segítséget nyújt.

Ezek mind olyan technológiák, amik javítani tudják a felhasználói élményt, valamint felkeltheted vele az érdeklődést. A kreativitásodnak tényleg csak Te szabhatsz határt!

5. FEJLESZD FOLYAMATOSAN!

Végezetül, a sikeres weboldal kulcsa a folyamatos fejlesztés!

Nincs olyan, hogy ha kész egy weboldal, akkor az örök élet, örök fegyver: soha többé hozzá sem kell nyúlni, csak hozza a pénzt. Habár nem feltétlenül kell az oldal konverziós arányát minden nap árgus szemmel figyelni, érdemes rendszeresen ellenőrizni, és ha szükséges, akkor csiszolni, hiszen nemcsak a trendek, hanem a célközönséged is változhat. Lehet, hogy az a szövegblokk, ami 2 hónapja még működött, ott ma már jelentős mennyiségű vásárló megakad és kilép. Ez elkerülhetetlen és ezzel nincs is semmi baj – már ha észreveszed és változtatsz ezen.

Emellett rengeteget tanulhatsz abból, ha vizsgálod a látogatók tevékenységét. Számos szoftvert használhatsz, mi az ügyfeleinknek például a Hotjart ajánljuk. Ezzel nyomon tudod követni, hogy az adott felhasználó, mit csinál, milyen utat jár be, hol tölti el a legtöbb időt, hol lép ki, stb. Ez megkönnyítheti a dolgodat: képes leszel új, releváns információk alapján finomítani a weboldalad működésén, valamint pontosabb képet kaphatsz arról, mi érdekli igazán a látogatókat és mi nem.

Mindig van hová fejlődni, ne maradj le!

JÖHET AZ ÖSSZEGZÉS?

Tehát a weboldalak igényes elkészítése és fenntartása ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára, hiszen ezek nem csupán információkat közvetítenek vagy épp eladnak, hanem a cég arculatát és értékeit is tükrözik.

Ehhez viszont az kell, hogy az jól megtervezett, átlátható, felhasználóbarát, izgalmas, esztétikus és kreatív legyen. Ezek azok a szempontok, amik nem csupán bevonzzák, de meg is tartják az odatévedőket. Most más tudod, az a pár másodperc is, amivel többet töltenek Nálad, aranyat ér! Hiszen így növelheted a konverziós arányokat, és általánosságban a bevételedet is.

És a legjobb, ha Te nem is értesz hozzá, számos szakember tud Neked segíteni ebben, például egy marketinges csapat, akik ehhez hasonló kulisszatitkokat tudnak a jó weboldalakról.

Egy kérdésünk maradt már csak: a Te weboldalad “jó”?

Reméljük ennek a cikknek a segítségével választ tudsz adni erre a kérdésre!

SZERETNÉL MÉG JOBB WEBOLDALT?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Egy szervezeti ábra, ami valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép egy szervezeti ábra, amely felosztja a céged több területre, mint például az Ügyvezetés; HR; Marketing; Értékesítés; Pénzügy; Termelés és ezekhez 18 működő rendszert társít.

Rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutat olyan rendszereket, melyeket te is használni tudsz a cégedben.

A célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és egy stabil pontot adjon a céged vezetésében, mivel rávilágít a problémáid pontos megoldására.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Ahol már találkozhattál velünk:

Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.