MIÉRT KELL ÜGYFÉL ADATBÁZIS?

2021.01.18.

Dienes Martin

3 perc

Sokszor hallani, hogy kell ügyfél adatbázis. Szükség van rá. De akkor mégis hogyan kell használni? Hogyan kell belekezdeni? Mégis mi alapján kell ezt felépíteni? Ha tökéletes ügyfél adatbázisod van, akkor ne is olvasd tovább a cikket, de ha egyáltalán nincs is, akkor jó olvasást.

Mielőtt még elkezdjük, elmondom, hogy nem lesz hosszú ez a cikk, hiszen ez nem egy hatalmas nagy terület.

Ha már megfigyelted, akkor észrevehetted, hogy a multi cégeknél, nagyvállalatoknál minden esetben van ilyen adatbázis. Ha mondjuk boltról van szó – ahol nem raksz bele minden vásárlót ebbe az adatbázisba -, akkor a beszállítókról, gyártókról van ilyen. Ezek a nagyvállalatok tudják a titkot, amit most le fogok írni Neked.

Először is, miért fontos egy ilyen ügyfél adatbázis?

A legfontosabb ezzel kapcsolatban az, hogy így nyomon lehet követni azt, hogy ki-mit-mikor vásárolt, mennyit költött. Pontosan tudod, hogy ki az, aki a legjobb vásárlód, tudod, hogy mit keresnek a vásárlók.

Ha mondjuk törlődik a Facebook oldala a cégnek, vagy az Instagram oldala, akkor is meglesznek az ügyfelek, sosem tudnak elveszni. Gyakorlatilag ez határozza meg egy cég értékét. Gondolj bele: el szeretnéd adni ezt a céged, és érdekel is egy embert. Odajön és megkérdezi, hogy kik az ügyfelek? És teljesen össze is omlasztja a szépen felépített céged.

Hogyan tároljuk az ügyfeleket, és mit tároljunk?

Általában NÉV (pozícióval együtt), TELEFONSZÁM, E-MAIL CÍM, CÍM (a cégé), MIVEL FOGLALKOZIK (ha fontos), CÉG WEBOLDALA, MEGJEGYZÉS (minden, ami fontos lehet róla).

Ezeket egy táblázatban lehet vezetni. Az első sorba legfelül azokat kell beleírni, amilyen adatokat el akarunk kérni. Aztán mehet bele sorba mindenki.

 

Ami még fontos ehhez, az a személyes adat tárolása. Akit eltárolsz ebben a táblázatban, azzal kell egy rövid megállapodás, hogy igen Ő ezt engedélyezi, hogy benne legyen. Sajnos ezt meg kell tenned mindenkivel, még ha alapvetően senkit nem zavarna, hogy benne van, akkor is.

Ameddig ez a táblázat felépül, nem kevés munka, de akármikor tudod használni, akárkiről kell adat, egyből ott van előtted.

Hogyan lehet ezt egyszerűbben?

Rengeteg program van, ami alkalmas arra, hogy ügyfeleket tárolj el benne. Nyilván ez nem ingyenes, de tényleg egyszerűbb itt ilyen adatokat tárolni, mindenki el tudja érni, és nagyon átlátható szokott lenni.

Mire lehet még használni ezt az adatbázist?

Ugye ezek meglévő ügyfelek. Meglévő ügyfeleknek pedig nem baj, ha küldünk e-maileket. Értesítjük Őket a változásokról, új termékekről, stb. Ha csak heti egyszer megy e-mail, már akkor is több, mintha nulla lenne.

Rengetegféleképpen lehet használni ezt az ügyfél adatbázist, de most csak párat írtam le Neked.

EGY SZERVEZETI STRUKTÚRA MI a KÖVETKEZŐ LÉPÉSED?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Egy szervezeti struktúra, ami valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be.

Közel 5000 cégvezető igényelte Magyarországon

A VÁLLALATI TÉRKÉP miért igényeld?
Az első lépés a cégfejlesztésben rejlő siker felé!

A Vállalati Térkép egy átlátható szervezeti struktúra, amely egy cég működését hat fő területre osztja: Ügyvezetés, HR, Marketing, Értékesítés, Pénzügy és Termelés. Mindegyikhez 18 bevált rendszert társít, amelyek a mindennapi munkát szervezetté teszik.

Nemcsak rendszerezi a cég folyamatait, hanem gyakorlati megoldásokat is kínál. Segít felismerni, hogy hol vannak a fejlődési lehetőségek, és milyen lépéseket kell tenni a cég stabil növekedéséért.

Célja, hogy kézzelfoghatóvá tegye a cégfejlesztést, valamint rávilágítson a cégben a kihasználatlan területekre.

Igényeld saját Vállalati Térképed
Az igénylés teljesen kötelezettségmentes, és rögtön küldjük e-mailben saját Vállalati Térképed!

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Ahol már találkozhattál velünk:

Nem csak beszélünk, eredményeket érünk el
Nézd meg, hogy előfizetőinknél milyen kézzelfogható eredményeket értünk el!