MIÉRT KELL ÜGYFÉL ADATBÁZIS?

2020.07.02.

Dienes Martin

3 perc

Sokszor hallani, hogy kell ügyfél adatbázis. Szükség van rá. De akkor mégis hogyan kell használni? Hogyan kell belekezdeni? Mégis mi alapján kell ezt felépíteni? Ha tökéletes ügyfél adatbázisod van, akkor ne is olvasd tovább a cikket, de ha egyáltalán nincs is, akkor jó olvasást.

Mielőtt még elkezdjük, elmondom, hogy nem lesz hosszú ez a cikk, hiszen ez nem egy hatalmas nagy terület.

Ha már megfigyelted, akkor észrevehetted, hogy a multi cégeknél, nagyvállalatoknál minden esetben van ilyen adatbázis. Ha mondjuk boltról van szó – ahol nem raksz bele minden vásárlót ebbe az adatbázisba -, akkor a beszállítókról, gyártókról van ilyen. Ezek a nagyvállalatok tudják a titkot, amit most le fogok írni Neked.

Először is, miért fontos egy ilyen ügyfél adatbázis?

A legfontosabb ezzel kapcsolatban az, hogy így nyomon lehet követni azt, hogy ki-mit-mikor vásárolt, mennyit költött. Pontosan tudod, hogy ki az, aki a legjobb vásárlód, tudod, hogy mit keresnek a vásárlók.

Ha mondjuk törlődik a Facebook oldala a cégnek, vagy az Instagram oldala, akkor is meglesznek az ügyfelek, sosem tudnak elveszni. Gyakorlatilag ez határozza meg egy cég értékét. Gondolj bele: el szeretnéd adni ezt a céged, és érdekel is egy embert. Odajön és megkérdezi, hogy kik az ügyfelek? És teljesen össze is omlasztja a szépen felépített céged.

Hogyan tároljuk az ügyfeleket, és mit tároljunk?

Általában NÉV (pozícióval együtt), TELEFONSZÁM, E-MAIL CÍM, CÍM (a cégé), MIVEL FOGLALKOZIK (ha fontos), CÉG WEBOLDALA, MEGJEGYZÉS (minden, ami fontos lehet róla).

Ezeket egy táblázatban lehet vezetni. Az első sorba legfelül azokat kell beleírni, amilyen adatokat el akarunk kérni. Aztán mehet bele sorba mindenki.

 

Ami még fontos ehhez, az a személyes adat tárolása. Akit eltárolsz ebben a táblázatban, azzal kell egy rövid megállapodás, hogy igen Ő ezt engedélyezi, hogy benne legyen. Sajnos ezt meg kell tenned mindenkivel, még ha alapvetően senkit nem zavarna, hogy benne van, akkor is.

Ameddig ez a táblázat felépül, nem kevés munka, de akármikor tudod használni, akárkiről kell adat, egyből ott van előtted.

Hogyan lehet ezt egyszerűbben?

Rengeteg program van, ami alkalmas arra, hogy ügyfeleket tárolj el benne. Nyilván ez nem ingyenes, de tényleg egyszerűbb itt ilyen adatokat tárolni, mindenki el tudja érni, és nagyon átlátható szokott lenni.

Mire lehet még használni ezt az adatbázist?

Ugye ezek meglévő ügyfelek. Meglévő ügyfeleknek pedig nem baj, ha küldünk e-maileket. Értesítjük Őket a változásokról, új termékekről, stb. Ha csak heti egyszer megy e-mail, már akkor is több, mintha nulla lenne.

Rengetegféleképpen lehet használni ezt az ügyfél adatbázist, de most csak párat írtam le Neked.

SZERETNÉL MŰKÖDŐ ÜGYFÉL ADATBÁZIST?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

7 szervezési osztály szerepel rajta, melyek a Cégvezetés; Kommunikáció; Terjesztés; Pénzügy; Termelés; Minőség és Közönségkapcsolati osztályok, ahová 21 működő rendszert társít.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg, milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.

Ahol már találkozhattál velünk:

Markovich Béla tapasztalata a Vállalati Térképről

Cégvezetőként számodra is hasznos lehet, hiszen valóban működő cégfejlesztési rendszereket tartalmaz. Eddig Magyarországon közel 5000 cégvezető igényelte, és most neked is van rá lehetőséged! A Vállalati Térkép célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és rávilágítson a problémáid pontos megoldására.

Ez az egész a Szervezési Táblára épül, de hogyan teszi ez átláthatóvá a te vállalkozásod? 7 szervezési osztály szerepel rajta, mint például a termelés, a cégen belüli kommunikáció, illetve a cégvezetés. Ezekhez társít 21 működő rendszert, amelyek mind ott vannak a te vállalkozásodban is.

És hogy kiknek érdemes ezt igényelni? Árbevételtől és létszámtól függetlenül mindenkinek, így neked is. De a legelőnyösebb azoknak a cégeknek, akik legalább egy 20 fős munkatársi létszámmal dolgoznak. Az igazi izgalmak ott kezdődnek, én már csak tudom, hiszen közel 300 embert irányítok. Ajánlom, igényeld a Vállalati Térképet, hiszen díj -és kötelezettségmentesen a tiéd lehet!

Ami szerintem zseni, még egy egy órás Díjmentes Tanácsadást is kaphatsz mellé, ahol segítenek, hogy te is be tudd illeszteni a vállalkozásodba ezeket a rendszereket, olyan könnyedén, mintha csak egy Mapei ragasztóval dolgoznál! Ne habozz, gondolkozz rendszerben, és igényeld a DMA Vállalati Térképet!

Markovich Béla, Mapei Kft., Ügyvezető