HOGYAN TARTS VEZETŐI MEETINGET?

2019.08.15.

Dienes Martin

4 perc

A meeting avagy értekezlet tartása egy nagyon elfeledett téma Magyarországon. Nagyjából 1 000 cégből 1-nél szokták alkalmazni, pedig talán ez a legjobb szervezetfejlesztési eszköz arra, hogy önállóan termelő, hatékony csapatot teremtsünk. Ráadásul nagyon egyszerűen be tudod vezetni a cégedbe.

Úgy gondoltam, hogy egy nagyon érdekes témát hozok neked. Meetingek tartásával helyre lehet állítani azt, hogy hatékonyabbak legyenek, feszültség nélkül és a közös célon legyen a figyelmük.

A legjobb hír az egészben, hogy valóban nagyon egyszerű elérni azt, hogy rendszeresen legyen hetente vagy havonta meeting a cégben. Az elején bizonyára furcsa lesz, mind a munkatársaknak, mind neked is, mert egy új dologról lesz szó. De már az első hónapban látszódik az eredménye, ami egy közös célon tartott csapat, kevésbé stresszes vezetőkkel.

LÉPÉSEK A SIKERES MEETINGHEZ:

0.

Nagyon furcsa, de megbeszélni egy időpontot és helyet, ami mindenkinek jó.

1.

Meeting előtt 5 perccel legyél ott, mint vezető! Ha látod, hogy valaki leül, akkor köszönd meg neki, hogy megérkezett. Minden percben mondd, hogy mennyi van még a kezdésig. Ez csak a kontroll miatt fontos, hogy időben tudjatok kezdeni.

Pl.: „Vegyünk példát Piroskáról, hogy már megérkezett, és figyel!” vagy „Nézzétek, milyen szépen csinálja Imike, nem telefonozik már!” és „2 perc és kezdünk, 1 perc és kezdünk!”.

2.

Mikor mindenki leült, akkor nézz végig rajtuk, ameddig nem lesz teljes a csend. Mikor már csendben vannak, akkor elhangzik a kulcsmondat:

Üdvözöllek Titeket ezen a meetingen!

3.

Nagyon fontos, hogy csak úgy kezdheted el a meetinget, ha már tényleg odafigyelnek rád, és nem csak ott ülnek, és másra figyelnek. Pont ezért kezdj egy olyannal, ami megszerzi az emberek figyelmét.

Pl.: „Van egy nagy bejelentésem, ezen a héten sikerült elérni azt, hogy < saját céges siker >. Nagyon nagy öröm számomra, hogy hozzájárultak ehhez a munkához < munkatársak nevei >.”

Itt akármit mondhatsz, ami valamilyen közös siker, a lényeg, hogy megszerezd vele a figyelmet. Eközben nem hagyod, hogy akárki eltérítsen a témától, mert ez az egész meeting alapja. Ha ez nincs meg, akkor az egész meeting mehet a kukába.

4.

Csak úgy tudsz közös célon tartani egy csapatot, ha van közös cél.

Ajánlom neked, hogy egy céges célt, írj le, mert ez az egyik legjobb eszköz,

amivel tudod motiválni a munkatársakat. Ennek a lépésnek a lényege, hogy együtt felolvassátok a közös célt.

Cél meghatározása:

Megvalósítandó eredmény, amely egy kívánatos állapot, vagy elért hely.

5.

A vezetők sorban beszámolnak röviden, hogy pontosan milyen eredményeket értek el ezen a héten. Ez azért fontos, mivel így látod, hogy ki, hogyan teljesített az adott héten.

Ha valaki az előző heti kvótát elérte vagy túlhaladta, akkor megtapsoljuk, hiszen rettentő jó teljesítménnyel dolgozott.

Ha esetleg nem érte el a kvótát, akkor is megtapsoljuk (hiszen dolgozott), de csak két ujjal és halkan.

Pl.: „Ezen a héten a kvóta 10 új ügyfél volt, és sikerült szereznünk 11-et.” < Taps >

„Ezen a héten 20 millió Ft bevétel volt a kvóta, de csak 15 millió Ft lett.” < Taps két ujjal >

6.

Ennél a pontnál újra sorba mész mindenkin egyesével, és elmondod, hogy a következő héten mit vársz el tőle, és hogy kinek, milyen kvótái vannak pontosan. Ezt azért érdemes csinálni, mert így tudod teljes kontroll alatt tartani azt, hogy a munkatársak termeljenek anélkül, hogy bele kellene avatkoznod a munkába.

Pl.: „Gizi, következő hétre kell értékesítőnként napi 5 találkozó új ügyfelekkel. Marcsi, kérlek ezen a héten legalább 500.000 Ft-ot költsünk el online marketingre hatékonyan, amiből legyen legalább plusz 10 millió Ft árbevételünk.”

7.

Legutolsó, de elhanyagolhatatlan lépés pedig, hogy a maradék időben mindenki mond egy sikert, ami azon a héten történt vele. Lehet ez egy megdöbbentő sztori, vicces ügyfél, vagy akármi, ami nem rossz hír, és nem bujtja fel a csapatot. Lehet, már rájöttél, de ez a lépés azért kell, hogy a munkatársak még jobban össze legyenek kovácsolva, és legyen egy jó csapatszellem.

Ennél is nagyon fontos, hogy mindenkinél, aki mond sikert, van taps, hiszen fantasztikus, hogy van sikere a munkájában!

Ez lenne az összes lépés, amit ha pontosan betartasz, akkor egy hatékonyan termelő csapatot kapsz. Neked pedig marad több szabadidőd.

SZERETNÉL MÉG JOBB VEZETŐI MEETINGEKET?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

7 szervezési osztály szerepel rajta, melyek a Cégvezetés; Kommunikáció; Terjesztés; Pénzügy; Termelés; Minőség és Közönségkapcsolati osztályok, ahová 21 működő rendszert társít.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg, milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.

Ahol már találkozhattál velünk:

Markovich Béla tapasztalata a Vállalati Térképről

Cégvezetőként számodra is hasznos lehet, hiszen valóban működő cégfejlesztési rendszereket tartalmaz. Eddig Magyarországon közel 5000 cégvezető igényelte, és most neked is van rá lehetőséged! A Vállalati Térkép célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és rávilágítson a problémáid pontos megoldására.

Ez az egész a Szervezési Táblára épül, de hogyan teszi ez átláthatóvá a te vállalkozásod? 7 szervezési osztály szerepel rajta, mint például a termelés, a cégen belüli kommunikáció, illetve a cégvezetés. Ezekhez társít 21 működő rendszert, amelyek mind ott vannak a te vállalkozásodban is.

És hogy kiknek érdemes ezt igényelni? Árbevételtől és létszámtól függetlenül mindenkinek, így neked is. De a legelőnyösebb azoknak a cégeknek, akik legalább egy 20 fős munkatársi létszámmal dolgoznak. Az igazi izgalmak ott kezdődnek, én már csak tudom, hiszen közel 300 embert irányítok. Ajánlom, igényeld a Vállalati Térképet, hiszen díj -és kötelezettségmentesen a tiéd lehet!

Ami szerintem zseni, még egy egy órás Díjmentes Tanácsadást is kaphatsz mellé, ahol segítenek, hogy te is be tudd illeszteni a vállalkozásodba ezeket a rendszereket, olyan könnyedén, mintha csak egy Mapei ragasztóval dolgoznál! Ne habozz, gondolkozz rendszerben, és igényeld a DMA Vállalati Térképet!

Markovich Béla, Mapei Kft., Ügyvezető