VÁLLALATI
TÉRKÉP
Egy szervezeti struktúra, ami valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be.
Csúnyán mondva követeléskezelés. Nyilván egy cégben nem erre kell helyezni minden figyelmet. Inkább ennek a megelőzésére, kezelésére kell, és arra, hogy ez mind gördülékenyen menjen és igazán jól. Ameddig ez erőszakos, addig a cég nem csinálja jól.
A kintlévőség kezelése alapvetően annyit foglal magába, hogy van egy cégnek, személynek tartozása a Te céged felé. Már most egy lejárt számlára gondolok, amit még nem fizetett ki. De általában akkor szokták elkezdeni kezelni ezt, ha hosszabb idő eltelt a határidő óta, vagy nem is tervezi kifizetni. Nyilván belefér, ha késik 1 napot, attól nem fogjuk ráküldeni a különleges egységet. De meg kell előzni a késéseket, mégpedig időben, és jól kell kezelni, ha van ilyen.
Először is, ezt nem egy vezetőnek kell végrehajtania. Tilos! Nem az ő feladata.
A vezető meghatározása az, hogy: az a személy, aki kiadja és végigköveti a feladatokat. És NEM az, aki elkészíti azokat.
Ezt a feladatot a pénzügyesnek kell végeznie.
Szendvics módszer, azaz először kenyér, majd saláta, majd sonka, és utána a kenyér újra. Ha ez esetleg nem érthető, nem baj, csak olvass tovább.
1: Pozitív hírrel kezdünk (ez a kenyér),
2: a maszlag (saláta, sonka),
3: és újra pozitív hír.
Ha van egy ügyfél, és egyből lerohanod, hogy most rögtön fizesse be, akkor valószínűleg soha nem fogja kifizetni, ha ki fogja, akkor is csak nagy nehezen.
Mondok egy példát: mondjuk, hogy Sanyi tartozik Neked 1 millió forinttal. Te odamész hozzá, és azt mondod, hogy: „Mi van te kis b*zi? Fizessél mán’, mert tönkreteszlek!”
Ez lehet, hogy neki nem tetszik, rosszulesik neki, később fogja fizetni, mint ahogy tervezte és valószínűleg utána soha nem fog vásárolni. Ez nem működik.
De mi van, ha így kezded?
„Szia Sanyi! Milyen jól nézel ki ma!” (Ez mindegy, hogy mi, de legyen őszinte csodálat, és ne valami hazugság – ez a kenyér).
Majd: „Emlékszel, beszéltük a határidőt… Mi történt?” (Itt valós történetet mond el, és nem gyárt kifogásokat. Lehet, hogy csak simán elfelejtette, és azt mondja, hogy „Jajj, máris küldöm a pénzt.” és el van intézve, vagy lehet az is, hogy megállapodtok a jövő hétben, hogy addig küldi a pénzt – maszlag).
És végül: „Tudod Sanyi, mindig annyira tiszteltem benned, hogy ilyen egyenes és ennyire tisztességes és jó ember vagy!” (Mivel nem akarjuk, hogy rossz érzése legyen, így ezzel zárunk – kenyér).
Amikor úgy érzed, illetve a vezetőd úgy érzi, hogy az lenne a helyes, hogy odamenjünk, és egyből letoljuk az embert, mielőtt bármi információnk is lenne, akkor csak ülj le egy percre, és gondold át: ez fordítva Neked hogy esne? Sajnos nem ez a helyes út, és azzal csak a hanyatlás felé megy a cég.
Csak ezzel az egy kis módszerrel annyi profitot, szabadidőt és stabilitást lehet elérni, hogy az már majdnem vicc. Ha így teszel, az ügyfelek mosolyogva fizetnek majd Neked.
Szóval használd ezt. Legyetek megértőek az emberekkel, legyetek hozzájuk már ”túlságosan is kedvesek”, és meglátjátok, hogy milyen hatalmas eredményeket lehet ezzel elérni.
És igen, jól látod, ezzel a munkatársakat is lehet kezelni, ha elrontott valamit.
Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!
Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.
Egy szervezeti struktúra, ami valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be.
Közel 5000 cégvezető igényelte Magyarországon
A Vállalati Térkép egy átlátható szervezeti struktúra, amely egy cég működését hat fő területre osztja: Ügyvezetés, HR, Marketing, Értékesítés, Pénzügy és Termelés. Mindegyikhez 18 bevált rendszert társít, amelyek a mindennapi munkát szervezetté teszik.
Nemcsak rendszerezi a cég folyamatait, hanem gyakorlati megoldásokat is kínál. Segít felismerni, hogy hol vannak a fejlődési lehetőségek, és milyen lépéseket kell tenni a cég stabil növekedéséért.
Célja, hogy kézzelfoghatóvá tegye a cégfejlesztést, valamint rávilágítson a cégben a kihasználatlan területekre.
Küldetésünk megváltoztatni a magyar munkahelyek közhangulatát és kultúráját!