MUNKATÁRSI PR
2021.02.10.
Dienes Martin
4 perc
Ez a terület erősen csatlakozik ahhoz, hogy gyerekjáték legyen megtalálni a munkatársakat. Rengeteg szakértő van, akik azzal foglalkoznak, hogy PR. A közönségnek megmutatják, hogy mivel foglalkozunk, de mi van akkor, ha ezt a munkatársak területén is meg lehetne tenni?
Ugye a PR azt jelenti, hogy Közönségkapcsolatok. Ezen a területen mutatjuk meg a közönségnek, hogy mivel is foglalkozunk, megmutatjuk, miben tudunk neki segíteni, itt tartjuk vele a kapcsolatot, innen kap impulzusokat. Alapvetően ezt termékekre, újításokra szokták alkalmazni, de munkatársi PR-t sajnos nagyon kevés cég használ. Egy dolog miatt – mert nem ismerik. A munkatársi PR eredménye, hogy a munkavállalók körében ismert a cég, és jó hírneve van. Magyarul tudják, hogy JÓ itt dolgozni. Ahol jó dolgozni, oda pedig gyerekjáték munkatársat felvenni. Nézzük a lépéseket, melyekkel létre lehet hozni egy hatalmas munkatársi PR-t.
TEREMTSD MEG AZ IDEÁLIS MUNKAHELYET!
Amint ezeket a pontokat alkalmazod, és létre tudod hozni a munkatársaidnak, akkor máris sínen vagy. Ez a legnehezebb lépés.
MUNKATÁRS VÉLEMÉNY
Egyszerűen vegyél egy munkatársat, fotózd le és kérj tőle el egy véleményt, hogy szerinte milyen itt dolgozni. Az egyes pontban ajánlott cikkben leírt kulcsszavak alapján kell leírni a véleményét. Majd ha ez megvan, akkor fel kell tenned ezt a weboldaladon egy teljesen új aloldalra, ahova tudnak érkezni, és ahol tudnak jelentkezni az érdeklődők.
Például: Azért szeretek itt dolgozni, mert elismernek, mind anyagilag, mind erkölcsileg, stb.
És ez van az oldalon.
HIRDETÉS
Alapvetően attól, hogy kiírod valahova, hogy munkatársat keresel, még nem fognak jó emberek jelentkezni. Sajnálom, de a munkavállalót nem érdekli az, hogy te motivált embert keresel, az se érdekli, hogy kreatív embert keresel. Addig a pontig, amíg nem róla szól ez a hirdetés, nem fogja érdekelni Őt.
Azt kell kiírni, amit Ő szeretne. Szeretné, hogy elismerjék, szeretné, hogy lehessen előre lépni, szeretné, hogy megértő legyen a hozzáállás. Ezt kell hirdetned, nem mást.
A hirdetésben röviden ott kell lennie, hogy ez egy álláslehetőség, mert nyilván ezt tudnia kell, majd ott kell lennie, hogy olvassa el a munkatárs véleményét, hogy miért szeret ott dolgozni és egy rövid idézet is ott lehet a véleményéből. Ez most az online hirdetés, offline nyilván teljesen más, ott mehet egyből az újságba, vagy ahol hirdetsz, a véleménye a munkatársnak, illetve egy telefonszám, hogy hívjanak.
EREDMÉNY
Csak nézd, hogy a munkavállalók körében elkezd nőni a hírneved, és szívesebben jönnek hozzád dolgozni. Látni fogják, hogy megbízható vagy és jól dolgozol, elismered az embereket és hatalmas PR-od lesz a munkavállalóknál. Ez akkora kincs, hogy elmondani nem tudom, de hát meg is kell dolgozni érte.
Amint ezeket bevezeted, nagyobb stabilitást tudsz szeretni és rengeteg szabadidőt, hiszen a munkavállalók maguktól jönnek.
Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

A Vállalati Térkép egy átlátható szervezeti struktúra, amely egy cég működését hat fő területre osztja: Ügyvezetés, HR, Marketing, Értékesítés, Pénzügy és Termelés. Mindegyikhez 18 bevált rendszert társít, amelyek a mindennapi munkát szervezetté teszik.
Nemcsak rendszerezi a cég folyamatait, hanem gyakorlati megoldásokat is kínál. Segít felismerni, hogy hol vannak a fejlődési lehetőségek, és milyen lépéseket kell tenni a cég stabil növekedéséért.

Ahol már találkozhattál velünk:


















