VÁLLALATI
TÉRKÉP
Egy szervezeti struktúra, ami valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be.
Ha egy vállalkozásban ténylegesen meg van határozva a célcsoport, azzal rengeteg időt, pénzt és nem utolsósorban stabilitást tud szerezni az ember. Nem kell azon aggódnia, hogy akikkel kommunikál, azok tényleg fognak-e vásárolni, és sokkal gördülékenyebben tud menni az egész termelés, mivel nincs benne semmilyen kétséges dolog, ami akadályozná azt.
Kezdjük az alapoktól, hiszen egy házat sem a tetővel kezdenek el építeni.
Mi az, hogy Célcsoport?
Célcsoport szó jelentése: Emberek olyan csoportja, akik egy tárgy iránt hasonló érdeklődést mutatnak.
Ez egy telefonboltnál lehet olyan emberek csoportja, akik telefont szeretnének vásárolni.
Egy autókereskedésnél lehet olyan emberek csoportja, akik autót szeretnének vásárolni.
És egy élelmiszerboltnál lehet olyan emberek csoportja, akik enni szeretnének.
Minden üzletnek, minden cégnek más és más a célcsoportja. Valakinél az is lehet szempont, hogy az illető igényes legyen, akár még az is, hogy legyen sok pénze.
Ami fontos ezzel kapcsolatban: biztos, hogy a Te vállalkozásodnak is van célcsoportja. Le tudnád írni Nekem?
Ha most gondolkodás nélkül tudod, és teljesen 100%-os vagy benne, akkor átmentél a ”vizsgán”, nem is kell tovább olvasnod ezt a cikket, de ha egy kicsi kétséged is van, akkor jobb, ha még olvasol egy kicsit.
Nagyon fontos, hogy meg legyen határozva a célcsoport. Amikor elindítasz egy vállalkozást, talán ennek kéne lennie a 0. lépésnek. Írd le, mi a Te célcsoportod!
Egyetlenegy dolog miatt fontos: Miattad. Hogy ne kelljen napokat, heteket, hónapokat, éveket beleölni abba, hogy rossz embereknek értékesítesz.
És igen, van olyan, hogy valaki több évet pazarol el azzal, hogy egyszerűen azoknak értékesít, akiknek nem tud eladni, nem pedig azoknak, akiknek simán el tudna.
Nézzük példának a Nike-ot. Mondhatná, hogy a célcsoportja: mindenki. De nem teszi. Nem akarja, hogy minden egyes ember Nike cipőben járjon. Nekik valami ilyesmi lehet a célcsoport: olyan emberek, akik szeretik az igényes, kényelmes cipőket, és hajlandóak pénzt kiadni értük. Majd amikor viselik a cipőt, élveznek benne lenni.
Nyilván nem vagyok ott a Nike felsővezetői körében, de valami hasonló lehet.
Itt a cég már megelőzte, hogy azok az emberek vásároljanak tőlük, akik nem akarnak rá pénzt kiadni, és akiket annyira nem érdekelnek a cipők.
De ha megnézzük, ez nekik teljesen be is vált.
ABC Kft.
Ez a cég ugyanúgy cipőket árul, és a célcsoportja: mindenki.
Az ABC Kft. új a piacon. El is kezd értékesíteni. De valahogy odamennek ”mindenkihez”, és senki nem akarja megvenni.
Miért lehet ez? Oké, rosszul értékesítenek. Oké, nem jó a cipőjük. Rendben van, drága.
DE, az egész forrása az, hogy a célcsoportjuk nincs leírva, és nincs pontosan meghatározva. Így, ha olcsóbb lenne, tudnának eladni, jó minőségű lenne, akkor sem vennék meg annyian.
Tehát röviden: MINDIG HATÁROZD MEG A CÉLCSOPORTOT!
Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!
Remélem, tudtál ebből tanulni, és akár ihletet nyerni.
Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!
Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.
Egy szervezeti struktúra, ami valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be.
Közel 5000 cégvezető igényelte Magyarországon
A Vállalati Térkép egy átlátható szervezeti struktúra, amely egy cég működését hat fő területre osztja: Ügyvezetés, HR, Marketing, Értékesítés, Pénzügy és Termelés. Mindegyikhez 18 bevált rendszert társít, amelyek a mindennapi munkát szervezetté teszik.
Nemcsak rendszerezi a cég folyamatait, hanem gyakorlati megoldásokat is kínál. Segít felismerni, hogy hol vannak a fejlődési lehetőségek, és milyen lépéseket kell tenni a cég stabil növekedéséért.
Célja, hogy kézzelfoghatóvá tegye a cégfejlesztést, valamint rávilágítson a cégben a kihasználatlan területekre.
Küldetésünk megváltoztatni a magyar munkahelyek közhangulatát és kultúráját!