VEVŐI ELÉGEDETTSÉG
2020.12.11.
Dienes Martin
3 perc
Akárhány céggel dolgozunk együtt, valahogy sosem tartják a vevők elégedettségének mérését fontosnak. Lehet, hogy foglalkoznak vele, de sosem fontos terület a cégeknél, pedig akárhogy nézzük Ők a vevők, belőlük van a pénz és belőlük élünk, szóval igenis fontos terület. És sajnos néha még elégedettségi kérdőív sincs.
Minden cikk elején a szavak jelentésével szoktam kezdeni, de azt hiszem, ebben az esetben ez nem releváns.
Vevő, aki vásárol és az elégedettség, ahogyan Ő vélekedik a termékről, szolgáltatásról. Körülbelül ennyi.
Ebben az esetben pedig konkrétan a vevői elégedettség méréséről lenne szó. Hogyan is mérjük, és az mire lesz jó nekünk.
MIRE LESZ JÓ, HA MÉRED A VEVŐK ELÉGEDETTSÉGÉT?
Nem sok mindenre. Profitot tudsz növelni, szabadidőt tudsz felszabadítani, stresszt tudsz eltüntetni és stabilitást tudsz létrehozni a cégben. Semmi különös.
Ha tudjuk, hogy a vevőknek mi tetszik, és mi az, ami nem, akkor alapból ki tudjuk emelni azt, ami tetszik nekik, tehát több vevő lesz. Ha már több vevő van, akkor tudunk árat növelni és máris több a profit.
Szabadidőt azért spórolsz, mert ki tudod javítani azokat a területeket, melyekkel foglalkozol, de a vevők amúgy sem kedvelik. Stabilabb pedig azért lesz a cég, mert a vevők hűségesebbek lesznek, a munkatársak pedig nyugodtabbak, mert nem jön folyton a vevő, hogy nem tetszik neki valami.
Így röviden erre lesz jó Neked, ha méred az elégedettséget.
HOGYAN MÉRJEM A VEVŐIM ELÉGEDETTSÉGÉT?
Először is azt kell látni, hogy a vevő nemcsak az, aki bejön egy boltba és vásárol. Aki mondjuk egy hatalmas ipartelepen dolgozik, és például az Ő cége javítja a klímákat, akkor neki az ipartelep a vevő. Ha az az ipartelep kínai kezekben van, és nem is beszélnek egy nyelvet, akkor is.
Nincsen olyan, hogy nem lehet mérni az elégedettséget.
Ahogyan pedig lehetne mérni az elégedettséget, azt egy példán keresztül mutatom be: vegyük az előző klímás példát. Van egy kínai vezetőség, akikkel nem is beszélünk egy nyelvet.
Van az ipartelepen kettő klímás cég is, de a kínai csak egyet szeretne, vagy minket, vagy a másik céget. De nekünk ez jelenti a bevétel 80%-át, tehát nyilván jó lenne ezt elnyerni.
Megfogjuk és megkérdezzük a kínait, hogy mi az igénye, mi az, amivel elégedett lenne, hogyan készítsük el a munkát, ami neki jó lenne. Mikor ez kiderül, addig dolgozunk, addig javítjuk a munkát, amíg elégedett nem lesz. Minden felesleges dolgot kiveszünk a munkából, és csak azt csináljuk, ami neki az igénye. (És itt nem kell túlzásba esni, itt arra gondolok, hogy mondjuk mi eltakarítjuk a munkaterületet, ami egy 4 órás munka, de ő ezt nem is igényli).
Tehát most ott vagyunk, hogy megtudjuk az igényét, és teljesen aszerint dolgozunk. Mindent kijavítunk, amit kell.
Egyértelműen minket fog választani, hiszen pont ezt keresi.
Úgyhogy ez ilyen egyszerűen működik.
Ezt egyébként csak simán fel kell vezetni, hogy pontosan mik az igények, és aszerint elkezdeni dolgozni. Nem kell eltúlozni és bonyolultságokba esni.
Amint elkezded ezt alkalmazni, egyből látni fogod, hogy működik, és mennyit lehet csak ezzel keresni.
Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!
Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.
SZERETNÉD MÉRNI VEVŐID ELÉGEDETTSÉGÉT?
VÁLLALATI
TÉRKÉP
Egy szervezeti ábra, ami valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be.
Mi is az a Vállalati Térkép?
A Vállalati Térkép egy szervezeti ábra, amely felosztja a céged több területre, mint például az Ügyvezetés; HR; Marketing; Értékesítés; Pénzügy; Termelés és ezekhez 18 működő rendszert társít.
Rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutat olyan rendszereket, melyeket te is használni tudsz a cégedben.
A célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és egy stabil pontot adjon a céged vezetésében, mivel rávilágít a problémáid pontos megoldására.
GONDOLKOZZ RENDSZERBEN
Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.
A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.
Ahol már találkozhattál velünk:
Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.