SIKERTÖRTÉNET

AZ EMBEREK KEZELÉSE A CÉGBEN

VÁRI-VILL KFT.

2021.01.10.

Kovács Viktor

4 perc

Nehézség számodra az emberek kezelése? István is éppen ebben a helyzetben találta magát, amikor tulajdonosa lett a Vári-Vill Kft.-nek. Bizony rengeteg embernek, rengeteg cégvezetőnek okoz az nehézséget, hogy úgy kezelje az embereket, hogy azok ne menjenek el, ne legyen belőle sértődés és még a feladat is el legyen végezve. Kíváncsi vagy, mit is tett István? Akkor olvasd el ezt a sikertörténetet!

MI A FELADATOD A CÉGEN BELÜL?

Elsősorban az emberek beosztása és koordinálása az egyes munkafolyamatokra, továbbá a feladatok műszaki vezetése, ez pedig a Vári-Vill Kft. nevet viselő cégben, mely épületgépészettel, villanyszereléssel, karbantartással és hasonló szolgáltatásokkal foglalkozik.

HOGYAN JÖTTÉL RÁ, HOGY AZ ETIKA AZ EGYIK LEGFONTOSABB DOLOG A CÉGBEN?

A problémák által. A probléma az volt, hogy az emberek mindig alacsony érzelmi tónuson voltak, ráadásul még kritikusak is, bár ezt a DMA megismerése előtt nem is sejtettem. A DMA ügyvezetője, Attila világított rá az első találkozás alkalmával, hogy az Etika mennyire fontos egy cégen belül. Hazamentem, és másnap elkezdtem alkalmazni egy nagyon apró dolgot, ami azonnali eredményt hozott, és ebből jött egy óriási felismerésem, mégpedig az, hogy az etikát sokkal jobban át kell tanulmányoznom. Ezért hatalmas izgalommal vágtam bele a képzésbe, ahol megértettem, mennyire széles körben lehet alkalmazni az etikát. Amióta ezt megismertem, előszeretettel alkalmazom nap mint nap, az ott és azóta elsajátított dolgokat.

HOGYAN ISMERTED MEG AZ ETIKA FORMULÁJÁT?

Már egy ideje azt éreztük a cég tulajdonosával, hogy valami nincs rendben a cégben. Egyszerűen nem tudtunk egyről a kettőre lépni. Nem volt jó az árazás, és például az ügyfelekkel sem tudtunk rendesen kommunikálni. Utólag visszatekintve mindig magunkban kerestük a hibát, mert mindig hagytuk, hogy leértékeljenek, ami egyáltalán nem volt helyes. Tudtuk, hogy mindenképpen valami változásra van szükség. Azt nem tudom már, hogy mi találtuk-e meg a DMA-t vagy ők minket, de az biztos, hogy Attila eljött hozzánk, és személyes konzultációk keretein belül megtanította nekünk több ízben, hogyan lehet etikával hatékonyabbá tenni a munkatársakat. Ide tartozik például a dicséret, mint egy egyszerű, de nagyon hasznos eszköz arra, hogy az ember jobban érezze magát, illetve az is, mikor történik valami negatív dolog, azt minden esetben kivizsgálással kezeljük először, és ne azzal, hogy pontos tények hiányában szankcionáljunk.

HOGYAN HOZOTT EREDMÉNYT?

Rengeteg eredménye volt. Például van egy munkatársunk, aki mindig alacsony érzelmi szinten volt reggelente, viszont most, mikor megérkeznek a munkatársak, mindig nagy szándékkal és érdeklődéssel megkérdezem tőlük, hogy vannak, odafigyelek a válaszra, megértem és nyugtázom azt, és ennek pozitív hatása érezhető a fent említett munkatársnál is. Majd, mikor kiosztom a munkát, megkérdezem, hogy ez megfelel-e nekik is így, és ha van bármilyen gondolatuk, azt megbeszéljük. Mikor visszajönnek, megdicsérem őket, és látszik rajtuk, hogy sokkal nagyobb örömmel vágnak bele a következő feladatba. Ehhez meg kellett értenem, hogy nem elég az, hogy csak annyit mondok „oké”, és küldöm őket tovább a következő feladatra. Így látszik rajtuk, hogy érzik a munkájuk gyümölcsét.

A MUNKATÁRSAK ÉRZIK A VÁLTOZÁST?

Ezt így nem tudom kijelenteni, viszont én látom rajtuk a változást, mivel sokkal kommunikatívabbak, mint fél évvel ezelőtt. Nemcsak várják, hogy kiosszam a feladatot, hanem ők is velem együtt gondolkoznak, és van véleményük a dolgokról. Nem kell a „szájukba rágni” mindent, és nem hívnak fel minden apró dolog miatt, hanem megpróbálják megoldani egyedül. Nagyon büszke vagyok rájuk, és látom, hogy rengeteget fejlődtek ők is.

MÁS TERÜLETEN IS VOLT AZ ETIKÁNAK HATÁSA?

Igen volt, a magánéletemben is. Mióta az Etikát használom, azóta sokkal jobban figyelek a feleségemre, és ha felteszek neki egy kérdést, teljes figyelemmel meghallgatom a választ, majd nyugtázom. Sokkal könnyebben tudjuk megbeszélni a dolgainkat. Nekem nagy hibám volt, hogy nem emlékeztem arra, hogy mit mondott, vagy, hogy mit beszéltünk meg. Viszont mióta az Etika az életem része, azóta emlékszem ezekre a beszélgetésekre, és betartom a megállapodásokat.

MIBEL FEJLŐDTÉL A LEGTÖBBET, AMIÓTA EGYÜTT DOLGOZOL A DMA CSAPATÁVAL?

Én, mint Csobai István, a legtöbbet a kommunikációban fejlődtem. Nagyon nehéz volt megtanulnom továbbá azt, hogyan legyek mindig a jelenben. Most már legtöbbször sikerül egész nap a jelenben lennem, és észreveszem magamon, ha ez nem így van, így azonnal tudok rajta változtatni.

MI VOLT A LEGNAGYOBB FELISMERÉSED AZ ETIKÁVAL KAPCSOLATBAN?

A legnagyobb felismerésem az volt, hogy amit én másokkal teszek, azt velem is megtehetik – és meg is teszik. Ezért próbálok minél etikusabban élni.

SZERETNÉD TE IS JOBBAN KEZELNI AZ EMBEREKET?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

Egy stabil pontot ad a céged vezetésében, mivel rávilágít a problémáid pontos megoldására.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Tapasztalat a Vállalati Térképről

„A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához.”

- ILLÉS GÁBOR -