SIKERTÖRTÉNET

SZERVEZÉSI TÁBLA

GNR BT.

2020.11.24.

Kovács Viktor

4 perc

A Szervezési Táblával hatékonnyá tudod tenni a céged működését, ugyanis minden munkatárs látja, hogy mivel kell foglalkoznia, hol dolgozik, mit dolgozik és ki van "felette", akihez kommunikálni tud. Stabilitást szerez, hiszen ezek a fontos információk egy átlagos cégben teljesen elvesznek, a munkavállaló zűrzavarban van 2-3 hónapig, majd nem lesz hatékony, csak egyszerűen megszokja és elkezd (2-3 hónap után) dolgozni. A GNR Bt.-nél bevezettük a Szervezési Táblát, amiről Nagy Antal fog mesélni, a cég tulajdonosa.

MIVEL FOGLALKOZTOK?

Mi itt a GNR-nél a cég divatjával foglalkozunk, pontosabban a cégről alkotott képet formáljuk 1992 óta.

MI VOLT AZ ALAP PROBLÉMA, AMI MIATT SZÜKSÉG VOLT ARRA, HOGY BEVEZETÉSRE KERÜLJÖN A SZERVEZÉSI TÁBLA?

Még mindig érzem ennek az élményét, tudniillik az volt az én problémám, hogy azt gondoltam, hogy ameddig én nem dolgozom rettenetesen sokat, addig a kollégák nem tudnak mit csinálni. Mivel nagyon sok minden az én nyakamon volt, és nem adtam le őket, azt éreztem, hogy nekem nagyon sokat kell dolgoznom ahhoz, hogy a többiek is dolgozni tudjanak. Az összes előkészítő munka az enyém volt, ami ahhoz kell, hogy egyáltalán elinduljon egy termelési folyamat. Gyakorlatilag azt éreztem, hogy szervezetlenek vagyunk, én pedig csak hajtom a mókuskereket, de nem haladunk úgy ahogy kellene.

KONKRÉT PÉLDÁT TUDNÁL MONDANI ERRE A PROBLÉMÁRA?

Marhára elegem lett abból, hogy mindenki engem keresett telefonon MINDENÉRT, minden problémával, kérdéssel és információval. Gyakorlatilag megállás nélkül egész nap csörgött a telefonom, és közben a napi teendőket is végezni kellett. Volt olyan, hogy nem értem oda az anyagért időben, és csak fél órával később vittem a munkatársaknak. Ez napi szinten több évig ment, és már nem láttam ki a fejemből, illetve rá se tudtam nézni erre a problémára. Igyekeztem minél gyorsabban végezni a feladatokat, de nem ment, én pedig egyre fáradtabb voltam.

MI A HÁTTÉR? MI INDÍTOTTA BE AZT A GONDOLATOT, HOGY SZÜKSÉG VAN ERRE?

2005 körül Attila felhívott, hogy szeretnének szervezni egy üzleti klubot, ahol megtanítanak egy-két olyan dolgot, melyet tud az ember használni. A legelső ilyen találkozón pont a szervezési tábláról volt szó. Mivel én már sok mindennel próbálkoztam, mikor ezt az előadást végighallgattam, csak a fejemhez csaptam és azt mondtam: „ez az, megtaláltam, ez az, ami kell nekem!”. Még most is érzem, ahogy akkor rázott a hideg, elképesztő élmény volt. Éreztem, hogy ha ezt lelkiismeretesen megcsinálom, megoldódik a problémám. Rájöttem, hogy nem az a probléma, hogy nincs időm, hanem az, hogy nem vagyunk szervezettek. Azt is felismertem, hogy le kell adnom azokat a feladatokat, melyek nem az enyémek.

MI LETT VOLNA, HA EZ NEM KERÜL BEVEZETÉSRE?

Félve gondolok erre a lehetőségre. Talán annyit mondanék, hogy vége, ennyi, megöregszem, kipurcanok és kihullik az összes hajam.

PRÓBÁLKOZTÁL MÁS MEGOLDÁSSAL ERRE A PROBLÉMÁRA/FELADATRA?

Rengeteg mindennel próbálkoztam, például folyamatábrákat rajzolgattam, és próbáltam rájönni, hogyan lehetne leegyszerűsíteni a feladatot. Megmondom őszintén egy lépéssel se sikerült közelebb kerülnöm a megoldáshoz, pedig rengeteget foglalkoztam vele.

MI LETT A PONTOS MEGOLDÁS?

Segítségképpen megkaptam a szervezési tábla vázlatát, és osztályonként elkezdtem kidolgozni mind a hét osztályt. Szétszedtem a munkafolyamatokat, és írásban kidolgoztam őket nagyon részletesen. Ezt bemutattam a kollégáknak, és elgyakoroltuk a folyamatokat. Innentől kezdve továbbító lapokkal kommunikáltunk. Úgy néz ki most már, hogy én megszerzem a munkát, nyitok egy továbbító lapot, továbbadom a tervezőnek és én, mint vezető, a folyamatot eddig láttam. Ez a lap megy tovább az anyagbeszerzőnek, aztán ellenőrzésre és így tovább.

Ehhez hozzátartozik még az a nézőpont, hogy amikor az ember megszületik, mindent meg kell neki tanítani, a legapróbb dolgot is. Ugyanez van akkor is, mikor felveszünk egy embert, és ehhez óriási nagy segítség az, hogy le vannak írva a posztok, így én egy új embernek könnyedén át tudom adni az információkat.

MI VOLT A LEGNAGYOBB NYERESÉGED?

Miután lejöttek a vállamról ezek a feladatok, és szervezetté váltunk, az egy hatalmas élmény volt, szabadságot éreztem – ahogy most is. Mióta a szervezési tábla bevezetésre került, azóta érzem igazán, hogy cégként működünk.

SZERETNÉL TE IS SZERVEZÉSI TÁBLÁT?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

Egy stabil pontot ad a céged vezetésében, mivel rávilágít a problémáid pontos megoldására.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Tapasztalat a Vállalati Térképről

„A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához.”

- ILLÉS GÁBOR -