SIKERTÖRTÉNET

VEZETŐI MEETING TARTÁSA

TOP-ROOM KFT.

2020.09.10.

Kovács Viktor

4 perc

Sajnos nagyon kevés cég alkalmazza az értekezletek, meetingek tartását. Pedig ezzel az igen egyszerű eszközzel el lehet érni, hogy egy csapatban együtt termelő munkatársi brigádunk legyen, illetve könnyen elérhető egy hatékonyabb, motiváltabb munkaközösség. De ahogy írtuk, sajnos nem használják Magyarországon a cégek. Megmutatjuk, hogy Mihály cége hogyan kezdte el alkalmazni és annak mi lett az eredménye.

MIVEL FOGLALKOZTOK?

Azzal, hogy visszarepítsük a vendégeinket a lovagok korába, hogy felszabadultan, kézzel lakmározhassanak.

Egy szó, mint száz: hotel, apartman, borpince és étterem vagyunk, viszont a fő cél az emberek szórakoztatása rendezvényeken. Lángoló húsokkal, tüzes bemutatókkal és még sok mással. Tartunk lakomákat, esküvőket, amiben pedig különbözünk az az, hogy egy korhű középkori környezetbe visszük vissza a vendégeket.

MIÉRT KEZDTED EL BEVEZETNI A MEETINGEKET?

Elég rögös úton ment át az Aranykorona Hotel, Történelmi Étterem & Látványpince, mire eljutottunk oda, ahol most vagyunk. Az elején sok mindent kezdtem el bevezetni a cégembe mindabból az eszközből, ami a DMA Vállalati Térképén van, de úgy éreztem, hogy valami hiányzik. Rá kellett jönnöm arra, hogy én ugyan eljövök a DMA képzéseire, de amit ott megtanulok, azt csak egy embernek adom át. Továbbá megfogalmaztam a célokat és a küldetést is, de ezt nem kommunikáltam eléggé, ezért zűrzavar volt a munkatársaim fejében. Arra jöttem rá, hogy mindezt mindenkinek el kell magyaráznom, és egyszerre. Mivel már a képzéseken volt szó a meeting tartásról, így úgy döntöttem, hogy belevágok.

MIT LÁTSZ A LEGNAGYOBB BUKTATÓNAK A MEETINGEK TARTÁSÁNÁL?

Én szerencsére szeretek beszélni emberek előtt, de azt tapasztaltam másoknál, hogy ez nem mindenkinek ilyen egyszerű. Amikor az ember elkezd tömeg előtt beszélni, általában rettenetesen izgul, fél, hogy valamit elront vagy rosszul mond, illetve jöhetnek olyan gondolatok is, hogy vajon mit gondolhatnak rólam az emberek, ettől elkezdhet akár remegni a hangja is. Ilyenkor sajnos akár meg is akadhat az előadásban. Szerintem a fontos az, hogy elengedjük ezeket a gondolatokat, illetve hogy a kezedben legyen az a tudás, hogy pontosan hogyan kell meetinget tartani és hogyan építsd fel magát a meetinget, mivel így ezek a félelmek és hibalehetőségek sokkal hamarabb el fognak tűnni vagy akár elő se jönnek.

Nekem személyesen rengeteg negatív gondolatom volt arról, hogy a meetinget bevezetni az Éttermem életébe úgyse lehet,  hiszen úgysem vagyunk olyan sokan, és azt kérdeztem magamtól: a munkatársak vajon mit fognak szólni hozzá. Az elején furcsán is fogadták, azt mondták, hogy én vagyok Mihály Atya és prédikálok. A szobalány sem értette, hogy neki mi köze van ehhez az egészhez. Egy idő után belenyugodtak, mivel rájöttek: én mindig megtartom a meetinget! Még akkor is, ha csak hárman tudnak ott lenni.

Az elején a munkatársak féltek ettől az egésztől, mert nem tudták, hogy mi fog történni. Sajnos nagyon sok helyen a vezető arra használja a meetinget, hogy jól leteremtse az embereit, és elmondja nekik, hogy azon a héten ki mit hibázott. De így a munkatársak mitől lelkesednének?

MI VOLT A CÉLOD EZZEL?

Az én célom az volt, hogy tájékoztassam őket arról, hogy merre haladunk, hogy én mit csinálok, hogy mik a céljaink, mi a küldetésünk, illetve hogy a céljaink irányába tett lépések megtörténtek-e, vagy hogyan történnek meg. Továbbá ilyenkor megnyugtatom őket, hogy jó helyen vannak: lelkesítem őket és célokat adok nekik. Azt is észrevettem, hogy a munkatársak olyan helyen szeretnek dolgozni, ahol jól érzik magukat és büszkék arra, hogy ott dolgoznak, illetve érzik, hogy ők is hozzátesznek a céghez. A másik legfontosabb, hogy az érzelmi szintje a munkatársaknak mindenképp magasabb szinten legyen a meeting végére, és ha nem is tart ki a hét végére, akkor is adjak nekik egy löketet. Ez úgy néz ki, hogy dicsérem és elismerem őket minél jobban. Egész héten írom ezeket a jó dolgokat a munkatársaimról.

Rendszeresen megtartottam a meetingeket, és egy idő után észrevettem, hogy olyanok is bejönnek, akik szabadságon vannak vagy nem aznap van a műszakjuk. Ezzel egyébként le tudom azt is mérni, hogy mennyire elkötelezettek a cég irányába.

Most már ott tartok, hogy külön tartok csoportos, vezetői és személyes meetingeket is. A csoportosat hetente, a vezetőit havonta, a személyeset pedig akkor, amikor szükségét érzem. Utóbbi kéthavonta elő szokott fordulni. Mindegyiknek más az értelme és a fontossága.

MI ALAPJÁN TARTOD A MEETINGEKET?

Ezt az anyagot a DMA-tól tanultam, ők állították össze, és ez számomra tökéletes mankó volt és még máig is az. Lehet bármelyik vezető kezében, hogy megtanulja: hogyan kell ideálisan meetinget tartani!

MI A KONKLÚZIÓ RÉSZEDRŐL?

Mióta a DMA-nál elsajátított gyakorlati anyagokat használom, azóta egy sokkal hatékonyabban termelő csapatot kaptam.

SZERETNÉL TE IS VEZETŐI MEETINGET TARTANI?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

Egy stabil pontot ad a céged vezetésében, mivel rávilágít a problémáid pontos megoldására.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Tapasztalat a Vállalati Térképről

„A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához.”

- ILLÉS GÁBOR -