SIKERTÖRTÉNET

MUNKATÁRS MEGTALÁLÁS

PANNOX KFT.

2020.05.30.

Kovács Viktor

5 perc

Érezted már nehézségnek a munkaerő megtalálást? Amikor találkoztunk Kasztner Anitával (a Pannox Kft ügyvezetőjével), akkor Ő már régóta küzdött a munkaerőhiánnyal, viszont segítségünkkel sikerült megoldania ezt a nehézséget, és megfelelő, hatékony munkatársakat találnia. Egy rövid sikertörténetben leírtuk Neked, pontosan mi volt Anita tapasztalata, és hogyan érte el azt, hogy könnyedén megtalálja a jó munkaerőt.

A KEZDETEK

Úgy kezdődött, hogy egy barátnőm ajánlására elmentem egy DMA képzésre, ahol a téma a Munkaerő Megtalálása volt. A DMA készített egy alapos felmérést, ami engem is nagyon megdöbbentett. (Erről a felmérésről a Munkaerő Megtalálás/Megtartás c. cikkünkben olvashatsz többet.) A felmérés során a DMA összeszedte azokat a fontos információkat, hogy egy munkatárs milyen munkahelyre menne el dolgozni, és e szerint tanították meg a munkatárs megtalálást nekem. Használtuk a felmérések során kijött információkat a hirdetésekben, és ez azonnali eredményt hozott.

MI VOLT A MEGOLDÁS?

Végigvittek egy Mentor segítségével egy lépéssorozaton, amit a legelején butaságnak tartottam és nem értettem pontosan, hogy miért kell nekem ezt végigcsinálnom ennyire részletesen.

IDEÁLIS KÉP LEÍRÁSA

A lépéssorozat első lépése az volt, hogy le kellett írnom pontosan, hogy kit is akarok arra a bizonyos pozícióra. Az ideális kép leírását a DMA nagyon fontosnak tartotta, mert nehéz olyan embert bevonzanom, amilyet szeretnék, ha nem tudom, pontosan kit is akarok. Azt is megtanultam, hogy amíg nincs leírva pontosan, hogy mit szeretnék, addig annyi negatív gondolatom lesz arra, hogy nem lehetséges találni jó munkatársat, hogy nem is tudom megtalálni. Külön felhívták a figyelmemet arra, hogy ennek az írásnak a lehető legrészletesebbnek kell lennie. Amikor elkezdtem, körülbelül négy mondatot sikerült leírnom, és azt éreztem, hogy ennél többet nem is lehet írni. Aztán jött a hidegzuhany, hogy ennek nagyjából egy-két oldalasnak kell lennie. Kellett némi idő, mire sikerült megírnom és hozzászoknom ehhez az új rendszerhez, de megérte.

HIRDETÉSI SZÖVEG

Megfogalmaztuk cégre szabva a hirdetési szöveget azokból a kulcsszavakból, melyeket a felmérésből kaptunk: pontosan milyen munkahelyen is szeretnek dolgozni az emberek. Többek között, ahol elismerik a munkájukat, és csapatban tudnak együtt dolgozni. Az a lényeg, hogy megragadja az olvasó figyelmét, illetve, hogy a szövegben minél több egyetértést találjon. Fotóval is illusztráltuk a csapatot, hogy lássák a munkavállalók, hogy miért jó itt dolgozni. Ez viszi a cég jó hírét is függetlenül attól, hogy nem is jön el dolgozni hozzánk. Megkértem egy munkatársamat, hogy írja le, miért jó nálunk dolgozni. Ez azért volt fontos, mert ez egyetértésre talál a munkavállalókkal.

A weboldalon feltüntettem, hogy milyen munkakörökre van szükségem. A jelentkezési űrlapot a DMA dolgozta ki nekem, mellyel már szűrni tudom azokat az embereket, akik nem hatékonyak és nem a csapatomhoz illőek. Akik az űrlapon feltett kérdésekre válaszoltak, azokkal már nem volt olyan sok problémám, mint amikor csak önéletrajzot kértem. Ezt a weboldalt különféle fórumokon hirdettem pl. Facebookon kulcsszavakkal és képekkel ellátva, illetve álláshirdető portálokon is.

TELEFONOS BEHÍVÁS

A kiválasztottakat felhívtam, bemutatkoztam és megkérdeztem, hogy tudja-e, honnan hívtam. Ezzel azt mértem fel, hogy képben van-e, illetve, hogy sok helyre adta-e be a jelentkezését. Rákérdeztem, hogy milyen tervei vannak a jövőben. Itt, ha rögtön válaszolt az illető, akkor az egy jó pont volt, mert tudtam, hogy nekem azokra van szükségem, akiknek vannak céljaik és terveik.

Időpont-egyeztetés után finoman elmondtam neki, hogy benne van egy listában – mint munkakereső -, és ha nem jelenik meg vagy nem szól, hogy nem tud jönni időben, akkor mi nem megbízható munkavállalóként tüntetjük fel.

Ezt azért mondom el, mert az időm drága, és nem akarom pazarolni olyan emberekre, akik egyébként sem a csapatom részei.

ÁLLÁSINTERJÚ

Amikor megérkezett az állásinterjúra, akkor egy DMA által bevezetett úgynevezett DMA – Hatékonyság Teszten vittem végig, mely a hatékonyságát mutatja meg a jelöltnek. A Teszt tartalmazza a két legfontosabb kérdést is: mit tervez megvalósítani a közeljövőben, és mi ösztönzi az anyagi elismerésen túl. Továbbá ajánlólevelet is kértünk vagy megkérdeztem, 

fel tudjuk-e hívni azt a céget, ahol dolgozott előtte. Miután felvételt nyert, egy továbbító lapon megyünk végig, mely segíti a HR-es munkáját. Ezzel végigmegy minden lépésen, ami ahhoz kell, hogy munkába tudjon állni. Ezt a DMA-tól kaptam meg cégre szabva.

BETANÍTÁS

Minden pozícióhoz van munkaköri leírás, amiből fokozatosan, lépésről lépésre haladva betanítjuk az ő munkakörére. Ez nem egy szokványos dolog, ami tele van idegen szavakkal és bonyolult mondatokkal, melyeket nehéz értelmezni. Úgy van leírva, hogy egy kezdő is megérti, és el tudja látni az adott pozíciót.

KÖVETKEZTETÉS

Ezzel a technológiával mindig megtalálom a megfelelő munkatársat, de ha mégsem, akkor tudom, hogy az itt leírtak valamelyik pontját nem végeztem el jól. Ha ezt utána kijavítom, akkor viszont mindig működik. Az én megfigyelésem, hogy ha nem nézem meg pontosan, kit akarok felvenni, akkor előjönnek olyan félelmek, melyek visszatartanak attól, hogy bejöjjön az új munkatárs. A munkatárs megtalálás legfontosabb pontja leírni, hogy kit és mit akarunk.

A nehéz helyzetet – hogy nem voltak munkatársak – azzal oldottam meg, hogy pontról pontra követtem a DMA utasításait, így 2 nap alatt megtaláltam a pénzügyesemet és 1 hét után már a hűtő-, klíma- és villanyszerelő pozícióra is meg lett az emberem.

Ha csapatot építünk, és elismerjük a munkatársakat – ami valljuk be őszintén nem mindig olyan könnyű -, meg fogjuk találni azokat az embereket, akikkel együtt lehet haladni egy adott cél felé. Ha valamelyik rész nem volt érthető teljesen – mert én is így jártam a legelején -, akkor kérd a DMA segítségét!

SZERETNÉL HATÉKONYABBAN MUNKATÁRSAKAT FELVENNI?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

Egy stabil pontot ad a céged vezetésében, mivel rávilágít a problémáid pontos megoldására.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Tapasztalat a Vállalati Térképről

„A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához.”

- ILLÉS GÁBOR -