SIKERTÖRTÉNET
SZERVEZÉSI TÁBLA
GNR BT.
2020.11.24.
Kovács Viktor
4 perc
A Szervezési Táblával hatékonnyá tudod tenni a céged működését, ugyanis minden munkatárs látja, hogy mivel kell foglalkoznia, hol dolgozik, mit dolgozik és ki van "felette", akihez kommunikálni tud. Stabilitást szerez, hiszen ezek a fontos információk egy átlagos cégben teljesen elvesznek, a munkavállaló zűrzavarban van 2-3 hónapig, majd nem lesz hatékony, csak egyszerűen megszokja és elkezd (2-3 hónap után) dolgozni. A GNR Bt.-nél bevezettük a Szervezési Táblát, amiről Nagy Antal fog mesélni, a cég tulajdonosa.
MIVEL FOGLALKOZTOK?
Mi itt a GNR-nél a cég divatjával foglalkozunk, pontosabban a cégről alkotott képet formáljuk 1992 óta.
MI VOLT AZ ALAP PROBLÉMA, AMI MIATT SZÜKSÉG VOLT ARRA, HOGY BEVEZETÉSRE KERÜLJÖN A SZERVEZÉSI TÁBLA?
Még mindig érzem ennek az élményét, tudniillik az volt az én problémám, hogy azt gondoltam, hogy ameddig én nem dolgozom rettenetesen sokat, addig a kollégák nem tudnak mit csinálni. Mivel nagyon sok minden az én nyakamon volt, és nem adtam le őket, azt éreztem, hogy nekem nagyon sokat kell dolgoznom ahhoz, hogy a többiek is dolgozni tudjanak. Az összes előkészítő munka az enyém volt, ami ahhoz kell, hogy egyáltalán elinduljon egy termelési folyamat. Gyakorlatilag azt éreztem, hogy szervezetlenek vagyunk, én pedig csak hajtom a mókuskereket, de nem haladunk úgy ahogy kellene.
KONKRÉT PÉLDÁT TUDNÁL MONDANI ERRE A PROBLÉMÁRA?
Marhára elegem lett abból, hogy mindenki engem keresett telefonon MINDENÉRT, minden problémával, kérdéssel és információval. Gyakorlatilag megállás nélkül egész nap csörgött a telefonom, és közben a napi teendőket is végezni kellett. Volt olyan, hogy nem értem oda az anyagért időben, és csak fél órával később vittem a munkatársaknak. Ez napi szinten több évig ment, és már nem láttam ki a fejemből, illetve rá se tudtam nézni erre a problémára. Igyekeztem minél gyorsabban végezni a feladatokat, de nem ment, én pedig egyre fáradtabb voltam.
MI A HÁTTÉR? MI INDÍTOTTA BE AZT A GONDOLATOT, HOGY SZÜKSÉG VAN ERRE?
2005 körül Attila felhívott, hogy szeretnének szervezni egy üzleti klubot, ahol megtanítanak egy-két olyan dolgot, melyet tud az ember használni. A legelső ilyen találkozón pont a szervezési tábláról volt szó. Mivel én már sok mindennel próbálkoztam, mikor ezt az előadást végighallgattam, csak a fejemhez csaptam és azt mondtam: „ez az, megtaláltam, ez az, ami kell nekem!”. Még most is érzem, ahogy akkor rázott a hideg, elképesztő élmény volt. Éreztem, hogy ha ezt lelkiismeretesen megcsinálom, megoldódik a problémám. Rájöttem, hogy nem az a probléma, hogy nincs időm, hanem az, hogy nem vagyunk szervezettek. Azt is felismertem, hogy le kell adnom azokat a feladatokat, melyek nem az enyémek.
MI LETT VOLNA, HA EZ NEM KERÜL BEVEZETÉSRE?
Félve gondolok erre a lehetőségre. Talán annyit mondanék, hogy vége, ennyi, megöregszem, kipurcanok és kihullik az összes hajam.
PRÓBÁLKOZTÁL MÁS MEGOLDÁSSAL ERRE A PROBLÉMÁRA/FELADATRA?
Rengeteg mindennel próbálkoztam, például folyamatábrákat rajzolgattam, és próbáltam rájönni, hogyan lehetne leegyszerűsíteni a feladatot. Megmondom őszintén egy lépéssel se sikerült közelebb kerülnöm a megoldáshoz, pedig rengeteget foglalkoztam vele.
MI LETT A PONTOS MEGOLDÁS?
Segítségképpen megkaptam a szervezési tábla vázlatát, és osztályonként elkezdtem kidolgozni mind a hét osztályt. Szétszedtem a munkafolyamatokat, és írásban kidolgoztam őket nagyon részletesen. Ezt bemutattam a kollégáknak, és elgyakoroltuk a folyamatokat. Innentől kezdve továbbító lapokkal kommunikáltunk. Úgy néz ki most már, hogy én megszerzem a munkát, nyitok egy továbbító lapot, továbbadom a tervezőnek és én, mint vezető, a folyamatot eddig láttam. Ez a lap megy tovább az anyagbeszerzőnek, aztán ellenőrzésre és így tovább.
Ehhez hozzátartozik még az a nézőpont, hogy amikor az ember megszületik, mindent meg kell neki tanítani, a legapróbb dolgot is. Ugyanez van akkor is, mikor felveszünk egy embert, és ehhez óriási nagy segítség az, hogy le vannak írva a posztok, így én egy új embernek könnyedén át tudom adni az információkat.
MI VOLT A LEGNAGYOBB NYERESÉGED?
Miután lejöttek a vállamról ezek a feladatok, és szervezetté váltunk, az egy hatalmas élmény volt, szabadságot éreztem – ahogy most is. Mióta a szervezési tábla bevezetésre került, azóta érzem igazán, hogy cégként működünk.
SZERETNÉL TE IS SZERVEZÉSI TÁBLÁT?
VÁLLALATI
TÉRKÉP
Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.
Mi is az a Vállalati Térkép?
A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.
Egy stabil pontot ad a céged vezetésében, mivel rávilágít a problémáid pontos megoldására.
GONDOLKOZZ RENDSZERBEN
Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.
A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.
Tapasztalat a Vállalati Térképről
„A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.
Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához.”