SIKERTÖRTÉNET

MI HIÁNYZOTT 20 ÉVIG A CÉGÉBŐL?

BAKKHOSZ BT.

2021.04.05.

Kovács Viktor

3 perc

A Bakkhosz Bt. rengeteg cégfejlesztési eszközt sajátított el az elmúlt években, ami meg is látszódik a cég fejlődésén. Az egyik ilyen eszköz a Szervezési Tábla, amely a tulajdonosok elmondása szerint már 20 éve hiányzott a cégből. Bemutatjuk, hogyan vezették be ezt az eszközt.

MIVEL FOGLALKOZTOK?

Mi, a Bakkhossz Bt.-nél, 1999 óta Visontán díszüveges ajándékokat készítünk és forgalmazunk, ez elsősorban olyan többféle méretű és alakú üvegeket jelent, amik borral vannak töltve, és ezeket mi palackozzuk. Leginkább kiskereskedelmi egységeket szolgálunk ki ezekkel az ajándéktárgyakkal, például virágboltokat, italkereskedéseket és ajándékboltokat.

HOGYAN ISMERKEDTÉL MEG A SZERVEZÉSI TÁBLÁVAL?

Először az interneten keresztül találtam meg a DMA-t, és 2019-ben csatlakoztam az Akadémia képzéseihez. Itt minden hónapban újabb és újabb nézőpontokat kaphattam a cégvezetésről. Ezeken a rendezvényeken sokszor volt szó érintőlegesen a Szervezési Tábláról, de mindig csak egy kicsit hallottam erről. Nem olyan rég viszont volt egy egésznapos képzés erről, és akkor tisztult ki, hogy pontosan mire való, hogyan kell használni, mire kell használni. Rá kellett döbbennem, hogy ez mennyire hasznos dolog, mivel a szervezettség mellett megnőtt a hatékonyságunk.

A lényeg, hogy az oktatásnak köszönhetően elkészült a Szervezési Táblánk 1.0-ás verziója, amit körülbelül két napig írtam. Azért 1.0-ás, mert úgy gondolom, hogy ezt folyamatosan javítani és csinosítani szükséges. Miután elkészült, az első felismerésem az volt, hogy e nélkül milyen nehezen éltünk, és hogy mennyivel jobb, hogy osztályokra van bontva az egész cég.

MILYEN NEHÉZSÉGEIDRE HOZOTT MEGOLDÁST A SZERVEZÉSI TÁBLA?

Elsősorban a helyére kerültek a felelősségi körök, így már nincsenek ütközések a különböző folyamatok elvégzése közben. Így mindenki tudja, hogy mi a feladata, és azt pontosan hogyan kell végezni. Továbbá az egymást követő folyamatok is most már rendszerbe vannak szedve. Ami annyit jelent, hogy nincs káosz, hogyha egy folyamat több ember kezén is átmegy.

Például palackozás közben előfordult többször is, hogy szükséges dolgok nem lettek összekészítve, és így időt veszítettünk. Mivel a Szervezési Tábla posztjaihoz tartoznak checklisták is, innentől kezdve a palackozásért felelős embernek a kezében van az a checklista, aminek köszönhetően biztosan nem marad ki semmi.

HOGY KERÜLT BEVEZETÉSRE A SZERVEZÉSI TÁBLA?

A Szervezési Tábláról szóló Akadémia után leültem, és két teljes napig csak ezt írtam, így könnyebb volt, mivel rá volt állva az agyam arra, hogy hogyan kell elkészíteni. Kialakítottam a hét fő osztályt, és a folyamatokat posztokra bontottam, majd megírtam a posztleírásokat. Majd kinyomtattam az összeset, és kiraktam a falra.

A kollégák először jól fogadták, amikor viszont jobban belementünk a részletekbe, felmerült az a gondolat, hogy eddig is tudták, mi a feladatuk, és nincs is erre szükség. Ekkor viszont elmagyaráztam nekik, hogy nem mindegy, hogy hogyan. Elmondtam, hogy ezzel összesítjük az összes gondolatot, ami az adott folyamatra vonatkozik, és így biztosan a lehető leghatékonyabban fogunk dolgozni, és persze nem lesznek kavarodások és ütközések.

MI VOLT A LEGNAGYOBB FELISMERÉSED A SZERVEZÉSI TÁBLÁVAL KAPCSOLATBAN?

Leginkább az, hogy ezt már 20 éve meg kellett volna lépni, és akkor sokkal gördülékenyebben működne minden. Úgy gondolom, hogy erre nagyon nagy szüksége van minden cégnek, hiszen ezzel az eszközzel sokkal hatékonyabbá és stabilabbá tettük mi is a cégünket.

Köszönetet szeretnék mondani a DMA-nak, mert rendkívül jók a képzéseik, és mindenkinek csak ajánlani tudom. Meg kell fogadni, és be kell vezetni azokat a dolgokat, amiket ott elmondanak. Sokszor érzem, hogy nem könnyű, de megéri

SZERETNÉL TE IS SZERVEZÉSI TÁBLÁT?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

Egy stabil pontot ad a céged vezetésében, mivel rávilágít a problémáid pontos megoldására.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Tapasztalat a Vállalati Térképről

„A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához.”

- ILLÉS GÁBOR -