ESETTANULMÁNY

ÚJ MUNKATÁRS FELVÉTEL

ATINOX PLUSZ KFT.

2020.07.25.

Kovács Viktor

4 perc

A rövid távú célok elérése egészen jól működött, de a hosszú távú célok nem igazán akartak megvalósulni. Arra jöttem rá, hogy ez azért volt, mert mindent én akartam megcsinálni, és úgy nem tudtam a céget építeni, hogy közben folyamatosan benne voltam minden apró folyamatban. A legnagyobb gondom az volt, hogy a kollégák túl sokszor jöttek oda hozzám olyan problémákkal, melyeknek megoldását elmagyarázni túl sok időt emésztett fel. Olyan is volt, hogy kitaláltuk a megoldást egy adott dologra, de mire újra szembejött, már nem emlékeztünk rá. Arról nem is beszélve, amikor új munkatárs érkezett, és mankó nélkül a nulláról kellett neki többször is mindent elmagyarázni. Ezeknek a folyamatoknak rendbetételéhez kaptam megoldási javaslatot a DMA-tól, melyet továbbító lapnak neveznek, így növelni tudtam a hatékonyságot és munkaidőt spóroltam meg. Ma már értem, hogy a továbbító lapra azért van szükség, mert az embereknek szét van szórva a figyelme teljesen, és ez az egyszerű megoldás kizár minden hibalehetőséget és hiányosságot. Ezt hosszú évek kutatása és tapasztalata alapján rakta össze a DMA, azt megállapítva, hogy, ha nem ebbe az irányba megyünk, fölöslegesen túl sok idő megy el.

MI VOLT A NEHÉZSÉG?

Hiába vettem fel új munkatársakat, valahogy túl sok időt emésztett fel a felvételük, mert rengeteg kis feladaton kellett végigmenni, és sokszor előfordult, hogy jó néhány lépés kimaradt belőle. Akár a tűzvédelmi oktatás vagy a könyvelő tájékoztatása, vagy egyáltalán ismertetni vele a cég céljait, irányelveit, ezért amire munkába állt volna, kicsit sok pénzembe került.

A KEZDETEK

Összeírtuk, hogy egy új munkatárs felvétele hány kis részfeladatot érint. Úgy rendszereztük, hogy sorba raktuk a feladatokat az elejétől a végéig. Írtunk mellé felelősségi pozíciókat, nem neveket, mert a pozíción változhatnak az emberek. Raktunk hozzá még két rubrikát a dátumnak és a névnek.

A, Először is összeraktuk az állásinterjú menetét.

B, A továbbító lap közepére be kellett iktatni egy úgynevezett ellenőrző listát – más néven checklistát -, amely segíti a személyzeti vezető munkáját úgy, hogy az új munkatársnak nyitott mappába pontosan mi kell. A továbbító lapon a meglévő dolgokat folyamatosan pipálnia kell, a legvégén pedig aláírni, elkerülve azt, hogy bármi is kimaradjon.

C, Az utolsó rész a legfontosabb, mert csak akkor lehet belőle hatékony munkatárs, ha érti és elfogadja az irányelveket, és az alap munkatársi képzést elvégezte.

KÖVETKEZTETÉS

Továbbító lapokat az egyes munkakörök konkrét feladataira is csináltunk. Ez azért volt lényeges, mert így azonnal pénzt tud termelni a munkatárs, nem kell hónapokat várni arra, hogy teljesen betanuljon. Egy feladatra ezt csak egyszer kell megcsinálni, és onnantól kezdve bárki is veszi a kezébe, sokkal hamarabb átlátja és megérti a folyamatot. Gyakorlatilag ezzel a módszerrel bármilyen nehézkes feladatot könnyedén ki lehet simítani, mivel átlátható rendszereket kapunk.

SZERETNÉL LÉPÉST TENNI EGY STABILABB CÉG FELÉ?

Igényeld a vállalati térképet díjmentesen!

A Vállalati Térképen szereplő módszerek olyan szervezetfejlesztési eszközök, melyek minden cégben megtalálhatóak, és minden vezető számára könnyen elsajátíthatóak.

A Térkép még magában nem váltja meg a világot, viszont rengeteg hasznos információt tudsz vele elsajátítani, melynek segítségével lehet stabil céged, több szabadidővel.

Ezek olyan vezetői eszközök, melyeket ha bevezetsz a cégedbe, valóban lesz változás.

A Vállalati Térkép egy olyan eszköz, mely utat mutat ahhoz, hogy egy cégvezetőnek hogyan lehet stabilabb cége és több szabadideje, tehát hogyan tud szintet lépni a vállalkozásával!

Ezek olyan vezetői eszközök, melyeket ha bevezetsz a cégedbe, valóban lesz változás.Amikor igényelsz egy Térképet, lesz arra is lehetőség, hogy kérj mellé egy díjmentes alkalmat, ahol pontosan megmutatjuk, hogy a Te cégedben hogyan lehetne alkalmazni a rajta szereplő eszközök valamelyikét.

IGÉNYELD A VÁLLALATI TÉRKÉPET DÍJMENTESEN!

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

TAPASZTALAT A VÁLLALATI TÉRKÉPRŐL!

“A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.

Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához.”

- ILLÉS GÁBOR -

Érdekel, hogyan lehetsz még jobb vezetője vállalkozásodnak, stabilitást elérve?

Iratkozz fel az Online Magazinunkra, és tanulj gyakorlati vezetői eszközöket, melyeket egyből alkalmazni tudsz a cégedben!

40 000+

HAVI OLVASÓ

8

HAVI ÜZLETI TARTALOM

DÍJMENTES

FELIRATKOZÁS

Kötelezettségmentes feliratkozás, azaz amilyen gyorsan feliratkoztál, olyan gyorsan le is tudsz iratkozni!

Igénylés gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.