PÉNZÜGYI KONTROLL

2020.10.26.

Dienes Martin

3 perc

Pénzügyi kontrollal megállapítható a cég pénzügyi helyzete, azaz mennyi pénzt keresett, mennyit költött, és hogy most nagyobb-e a keresete, mint a számlái. Kettő adatot kell összevetni egymással, hogy megkapjuk a cég hitelképességét, amit most meg fogok Neked mutatni.

Kettő adatot fogunk összevetni, melynek segítségével ténylegesen mérhető és teljesen követhető a cég hitelképessége.

Sőt, ha megvan a hitelképesség, akkor ezzel lehet mérni az ügyvezető munkáját. Ha ez jó, akkor az ügyvezető jól dolgozott.

Először is, mi a hitelképes jelentése.

Hitelképes – Vagyonilag képes arra, hogy a hitelezett összeget visszafizesse, így méltó arra is, hogy hitelre pénzt kapjon.

Röviden: több a pénze, mint a tartozása.

A kettő adat pedig a következő:

CASH – Készpénz

Közvetlen fizetőeszköz papírpénz és pénzérmék formájában.
Ez azért fontos, mert ez alapján már látszik az, hogy konkrétan mennyi a rendelkezésre álló összeg. Ebbe kettő dolog nem tartozik bele:

ÁFA: hiszen az ÁFA nem a miénk, hanem az államé.
Illetve, a Banki Hitelkeretek: mivel az se a miénk, hanem a banké.
Tehát a CASH, azaz Készpénz az, ami ténylegesen a zsebünkben van és a miénk.

BILLS – számlák

Olyan kötelezettségek, melyeket kivétel nélkül ki kell fizetni.
Idetartozik minden tartozás, számla és kötelező dolgok.
Például: víz, áram, internet, beszállítók, hitel és esetleges tartozások.
A határidőt nem kell figyelembe venni, egyszerűen tartozás, ha a jövő héten kell fizetni, ha a jövő évben

Nagyon egyszerűnek tűnhet, de ennek a két adatnak az összevetéséből megállapítható a cég hitelképessége, és ahogy írtam az ügyvezető munkája is. Nagyon pontosan és hihetetlenül jól. És igen, sajnos ezzel sokszor nem könnyű szembenézni.

Akkor most ott járunk, hogy van egy adatunk arról, hogy mennyi a tartozásunk és mennyi a pénzünk.

Most jöjjön az, hogy ezt hogyan tudod felhasználni.

HOGYAN MÉRJÜK A HITELKÉPESSÉGET?

Szerezzünk egy sima táblázatot, ahol hétről hétre lehet vezetni adatokat. Majd minden egyes héten rakjuk rá ezt a kettő adatot, és jelezzük más-más színekkel őket.

Ilyenkor pár hét után látni fogjuk, hogy a CASH vagy a BILLS van magasabban. A cég akkor lesz hitelképes, ha a CASH mindig magasabban van.

Példa: van a cégben 100 millió CASH ezen a héten. A BILLS viszont csak 50 millió. A következő héten 50 millió lesz a CASH, de a BILLS 60 millió.

Ilyenkor látszik, hogy a cég néha hitelképes, néha nem. Így nagyon könnyen csődbe mehet. Kicsit veszélyes.

De ha minden héten a CASH magasabb, akkor nagyon jól dolgoztunk és hitelképesek vagyunk.

Tételezzük fel, hogy ezt a grafikont vezetjük 1 hónapja, és már ki is jelenthetjük, hogy van pénzügyi kontroll a cégben. Ezenfelül a cégvezetőnek nem a kiadások csökkentésére kell helyezni a figyelmet, hanem arra, hogy minél több pénz jöjjön be. Minél több legyen a bevétel.

Egyébként minden cégnél, mellyel kapcsolatban úgy döntünk, hogy együttműködünk, egyből elkezdjük ezt vezetni és felülről mentorálni a céget.

Így látszik az együttműködés eredménye konkrét pénzben.

Így máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!

Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

SZERETNÉL JOBB PÉNZÜGYI KONTROLLT?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

7 szervezési osztály szerepel rajta, melyek a Cégvezetés; Kommunikáció; Terjesztés; Pénzügy; Termelés; Minőség és Közönségkapcsolati osztályok, ahová 21 működő rendszert társít.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg, milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.

Ahol már találkozhattál velünk:

Markovich Béla tapasztalata a Vállalati Térképről

Cégvezetőként számodra is hasznos lehet, hiszen valóban működő cégfejlesztési rendszereket tartalmaz. Eddig Magyarországon közel 5000 cégvezető igényelte, és most neked is van rá lehetőséged! A Vállalati Térkép célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és rávilágítson a problémáid pontos megoldására.

Ez az egész a Szervezési Táblára épül, de hogyan teszi ez átláthatóvá a te vállalkozásod? 7 szervezési osztály szerepel rajta, mint például a termelés, a cégen belüli kommunikáció, illetve a cégvezetés. Ezekhez társít 21 működő rendszert, amelyek mind ott vannak a te vállalkozásodban is.

És hogy kiknek érdemes ezt igényelni? Árbevételtől és létszámtól függetlenül mindenkinek, így neked is. De a legelőnyösebb azoknak a cégeknek, akik legalább egy 20 fős munkatársi létszámmal dolgoznak. Az igazi izgalmak ott kezdődnek, én már csak tudom, hiszen közel 300 embert irányítok. Ajánlom, igényeld a Vállalati Térképet, hiszen díj -és kötelezettségmentesen a tiéd lehet!

Ami szerintem zseni, még egy egy órás Díjmentes Tanácsadást is kaphatsz mellé, ahol segítenek, hogy te is be tudd illeszteni a vállalkozásodba ezeket a rendszereket, olyan könnyedén, mintha csak egy Mapei ragasztóval dolgoznál! Ne habozz, gondolkozz rendszerben, és igényeld a DMA Vállalati Térképet!

Markovich Béla, Mapei Kft., Ügyvezető