KOMMUNIKÁCIÓ A CÉGEN BELÜL
2020.06.25.
Dienes Martin
4 perc
Amennyi cég, annyiféle kommunikációs folyamat van a világon, de mindegyikben rengeteg közös van. Alapvetően 3 fontos módszert fogok Neked most leírni a cégen belüli kommunikációról, illetve azt, hogy mi az a hatalmas hiba, amit a cégek itt el szoktak követni.
Mit ront el a cégek nagy része a kommunikációban?
Ahogy tartja a szólás: „A szó elszáll, az írás megmarad.”
Ez abszolút igaz, és sajnos tényleg így van. Lehet már hallottál olyanról, hogy a vezető kiadott egy utasítást, majd 2-3 óra múlva ránézett arra a területre, és nem történt ott semmi. Ezután vagy lehordja a munkavállalót, vagy megpróbálja újra elmondani, de egyik sem fog működni.
A megoldás egyszerű, de szinte senki nem csinálja jól. Ahogy a MILYEN A JÓ VEZETŐ cikkben is írtuk: „A jó vezető kizárólag írásban ad utasításokat”, és pont ez a megoldás. Amikor egy vezető elkezd írásban utasítást kiadni, illetve írásban kommunikálni, akkor a cég elkezd stabilabb lenni, hiszen nem kell senkinek fejben tartania semmit, illetve egyszerűbb és hatékonyabb lesz a munkavégzés.
Ennyire egyszerű!
Az írásban való kommunikáció 3 legjobb módszere
Kommunikációs rendszer
Valójában lehet nyomtatott, illetve online formában. Az online-ról annyit kell tudni, hogy ez lehet egy saját magad által lefejlesztett program, amiben a céges kommunikációk folynak, de lehet akár egy egyszerű Gmail is. Viszont ez tényleg egyszerű, és simán okozhat zűrzavart.
Egy fontos tipp ezzel kapcsolatban: mindig a legrégebbi e-mailt nyisd meg, és sose a legújabbat. Sose nyiss meg egyszerre több e-mailt, hiszen akkor megint csak zűrzavar lesz. Ha ezeket betartod, akkor minden jól fog menni.
A nyomtatott talán könnyebb.
Kell egy központ, amiben lehet dolgozni, mivel nem jó, ha az írásos kommunikációt ledobod az asztalára a munkatársnak. Ugyanolyan zűrzavar lesz, mint azelőtt.
Tehát van egy központ, ami egy kis polc is lehet. Vannak rajta külön kis részek, úgymond fakkok. Ezeken rajta vannak a vezetők nevei. Amikor szeretnél egy kommunikációt, utasítást adni, akkor egyszerűen leírod, és bedobod annak az embernek, akinek írtad. Ehhez még fontos, hogy nézzék meg az emberek mondjuk minden nap elején, közepén és a végén, hogy van-e valami benne, de akármilyen időpontot ki tudsz találni.
Így a kommunikáció nem fog elveszni, és írásban meglesz, számon tudod kérni, illetve stabilitást fogsz vele szerezni.
Kosarak
Kérdés lehet, hogy ha mondjuk a munkatárs megkapja az utasítást, akkor az onnan el fog-e veszni vagy elkészül-e.
Erre a megoldás a kosarak. A kosaraknál van egy BE, egy FOLYAMATBAN és egy KI részleg, egymás alatt.
Mikor a munkatárs megkapja az utasítást, akkor leginkább Ő fogja látni, hogy akkor el tudja készíteni, vagy sem. Ha esetleg nem tudja egyből elkezdeni, akkor berakja a BE nevű részbe. Mikor elkezdte, de nincsen befejezve, akkor mehet a FOLYAMATBAN részbe, illetve ha kész, de mondjuk le kell jelenteni a meetingen, hogy kész, vagy kell valamihez és nem szabad kidobni, akkor a KI részlegbe rakja.
Ez így elég egyszerűen hangzik. Amit ajánlani tudok, hogy egyesével vezesd be a cégbe. Először mehet 1-2 vezetőnek, majd minden vezetőnek, utána 1-2 alattuk levő munkatárs és így tovább.
Projektmenedzsment
Itt ezt a pontot nem részletezném. Erről van egy külön cikkünk, amit itt tudsz elolvasni:
Ha elkezdtek írásban kommunikálni, máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal!
Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.
SZERETNÉL JOBB KOMMUNIKÁCIÓT A CÉGEN BELÜL?
VÁLLALATI
TÉRKÉP
Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.
Mi is az a Vállalati Térkép?
A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.
Egy stabil pontot ad a céged vezetésében, mivel rávilágít a problémáid pontos megoldására.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN
Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.
A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Ahol már találkozhattál velünk:













Tapasztalat a Vállalati Térképről
„A DMA Vállalati Térkép jól megjeleníti azokat a tájékozódási pontokat, melyek a kívánt cél, azaz egy jól működő, konfliktusoktól és probléma halmazoktól mentes, töretlenül fejlődő cég eléréséhez vezetnek. Egy ilyen vállalatban a tulajdonos és vezetőség az operatív tevékenységek helyett a virágzó jövő megteremtésén munkálkodik úgy, hogy az különösebb erőfeszítés helyett inkább egy sikerekben gazdag élvezetes játszmát jelent.
Ehhez a cég valamennyi munkatársa és partnerei elégedett és együttműködő magatartással járulnak hozzá. A DMA szolgáltatása a Vállalati Térképre épülő navigációs rendszer, ami a konkrét felhasználó lehetőségeit figyelembe véve végigvezet a leggyorsabb útvonalon. Gyakorlati és kézzel fogható eszközöket ad az elvárt eredmény mielőbbi legpontosabb megvalósításához.”