KOMMUNIKÁCIÓ A CÉGEN BELÜL

2020.06.25.

Dienes Martin

4 perc

Amennyi cég, annyiféle kommunikációs folyamat van a világon, de mindegyikben rengeteg közös van. Alapvetően 3 fontos módszert fogok Neked most leírni a cégen belüli kommunikációról, illetve azt, hogy mi az a hatalmas hiba, amit a cégek itt el szoktak követni.

Mit ront el a cégek nagy része a kommunikációban?

Ahogy tartja a szólás: „A szó elszáll, az írás megmarad.”

Ez abszolút igaz, és sajnos tényleg így van. Lehet már hallottál olyanról, hogy a vezető kiadott egy utasítást, majd 2-3 óra múlva ránézett arra a területre, és nem történt ott semmi. Ezután vagy lehordja a munkavállalót, vagy megpróbálja újra elmondani, de egyik sem fog működni.

A megoldás egyszerű, de szinte senki nem csinálja jól. Ahogy a MILYEN A JÓ VEZETŐ cikkben is írtuk: „A jó vezető kizárólag írásban ad utasításokat”, és pont ez a megoldás. Amikor egy vezető elkezd írásban utasítást kiadni, illetve írásban kommunikálni, akkor a cég elkezd stabilabb lenni, hiszen nem kell senkinek fejben tartania semmit, illetve egyszerűbb és hatékonyabb lesz a munkavégzés.

Ennyire egyszerű!

Az írásban való kommunikáció 3 legjobb módszere

Kommunikációs rendszer

Valójában lehet nyomtatott, illetve online formában. Az online-ról annyit kell tudni, hogy ez lehet egy saját magad által lefejlesztett program, amiben a céges kommunikációk folynak, de lehet akár egy egyszerű Gmail is. Viszont ez tényleg egyszerű, és simán okozhat zűrzavart.

Egy fontos tipp ezzel kapcsolatban: mindig a legrégebbi e-mailt nyisd meg, és sose a legújabbat. Sose nyiss meg egyszerre több e-mailt, hiszen akkor megint csak zűrzavar lesz. Ha ezeket betartod, akkor minden jól fog menni.

A nyomtatott talán könnyebb.

Kell egy központ, amiben lehet dolgozni, mivel nem jó, ha az írásos kommunikációt ledobod az asztalára a munkatársnak. Ugyanolyan zűrzavar lesz, mint azelőtt.

Tehát van egy központ, ami egy kis polc is lehet. Vannak rajta külön kis részek, úgymond fakkok. Ezeken rajta vannak a vezetők nevei. Amikor szeretnél egy kommunikációt, utasítást adni, akkor egyszerűen leírod, és bedobod annak az embernek, akinek írtad. Ehhez még fontos, hogy nézzék meg az emberek mondjuk minden nap elején, közepén és a végén, hogy van-e valami benne, de akármilyen időpontot ki tudsz találni.

Így a kommunikáció nem fog elveszni, és írásban meglesz, számon tudod kérni, illetve stabilitást fogsz vele szerezni.

Kosarak

Kérdés lehet, hogy ha mondjuk a munkatárs megkapja az utasítást, akkor az onnan el fog-e veszni vagy elkészül-e. Erre a megoldás a kosarak. A kosaraknál van egy BE, egy FOLYAMATBAN és egy KI részleg, egymás alatt. Mikor a munkatárs megkapja az utasítást, akkor leginkább Ő fogja látni, hogy akkor el tudja készíteni, vagy sem. Ha esetleg nem tudja egyből elkezdeni, akkor berakja a BE nevű részbe. Mikor elkezdte, de nincsen befejezve, akkor mehet a FOLYAMATBAN részbe, illetve ha kész, de mondjuk le kell jelenteni a meetingen, hogy kész, vagy kell valamihez és nem szabad kidobni, akkor a KI részlegbe rakja. Ez így elég egyszerűen hangzik. Amit ajánlani tudok, hogy egyesével vezesd be a cégbe. Először mehet 1-2 vezetőnek, majd minden vezetőnek, utána 1-2 alattuk levő munkatárs és így tovább.

Projektmenedzsment

Itt ezt a pontot nem részletezném. Erről van egy külön cikkünk, amit itt tudsz elolvasni:

Ha elkezdtek írásban kommunikálni, máris szintet tudsz lépni a vállalkozásoddal! Remélem, tudtál ebből tanulni és akár ihletet nyerni.

SZERETNÉL JOBB KOMMUNIKÁCIÓT A CÉGEN BELÜL?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

7 szervezési osztály szerepel rajta, melyek a Cégvezetés; Kommunikáció; Terjesztés; Pénzügy; Termelés; Minőség és Közönségkapcsolati osztályok, ahová 21 működő rendszert társít.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.

Ahol már találkozhattál velünk:

Markovich Béla tapasztalata a Vállalati Térképről

Cégvezetőként számodra is hasznos lehet, hiszen valóban működő cégfejlesztési rendszereket tartalmaz. Eddig Magyarországon közel 5000 cégvezető igényelte, és most neked is van rá lehetőséged! A Vállalati Térkép célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és rávilágítson a problémáid pontos megoldására.

Ez az egész a Szervezési Táblára épül, de hogyan teszi ez átláthatóvá a te vállalkozásod? 7 szervezési osztály szerepel rajta, mint például a termelés, a cégen belüli kommunikáció, illetve a cégvezetés. Ezekhez társít 21 működő rendszert, amelyek mind ott vannak a te vállalkozásodban is.

És hogy kiknek érdemes ezt igényelni? Árbevételtől és létszámtól függetlenül mindenkinek, így neked is. De a legelőnyösebb azoknak a cégeknek, akik legalább egy 20 fős munkatársi létszámmal dolgoznak. Az igazi izgalmak ott kezdődnek, én már csak tudom, hiszen közel 300 embert irányítok. Ajánlom, igényeld a Vállalati Térképet, hiszen díj -és kötelezettségmentesen a tiéd lehet!

Ami szerintem zseni, még egy egy órás Díjmentes Tanácsadást is kaphatsz mellé, ahol segítenek, hogy te is be tudd illeszteni a vállalkozásodba ezeket a rendszereket, olyan könnyedén, mintha csak egy Mapei ragasztóval dolgoznál! Ne habozz, gondolkozz rendszerben, és igényeld a DMA Vállalati Térképet!

Markovich Béla, Mapei Kft., Ügyvezető