CÉLOK KITŰZÉSE EGY CÉGBEN

2019.11.11.

Dienes Martin

4 perc

Biztos hallottad már, hogy ha valaki nagy célokat akar elérni, akkor azokat ki is kell tűznie. Le kell írnia. Arra kell összpontosítania, így valóban eléri azt a célt. De hogy van ez a cégeknél? A munkatárs egyéni céljait figyelembe kell venni? Mi történik, ha neki nem célja az, ami a cégnek igen? Nem könnyű, de amint ez be van vezetve, egy stabilan növekvő szervezet jön létre.

Kezdjük az alapoknál.Mi egyáltalán az, hogy cél? Miért fontos ez egy cégben?

Cél – Megvalósítandó eredmény, amely egy kívánatos állapot vagy elért hely.

Tehát akkor a cél egy olyan állapot, amelybe kerülni akarunk, ahol jó lenne lenni. Ez mindössze annyit jelent, hogy ha célokat akarunk leírni, akkor azokat úgy kell megfogalmazni, mintha már meglennének. Hiszen nem az a cél, hogy akarok 1 milliárd Ft bevételt, hanem az, hogy van 1 milliárd Ft bevételem.

Tehát a célokat mindig úgy fogalmazzuk meg, mintha már meglennének.

Amiért fontos a cégben a célok kitűzése, annak nagyon egyszerű a magyarázata. Ha kitűzöl célokat, akkor nagyon egyszerű rajta tartani a figyelmedet, mint vezető. Akár minden reggel látod, vagy minden meetingen elmondjátok, de könnyű célon tartani a figyelmet, illetve az embereket is. Ha viszont nincs leírva, akkor nagyon nehéz dolgod van, mert akármikor le tudsz térni a célhoz vezető útról. Mivel te sem tudod, hogy pontosan hova tartasz, így ez abszolút érthető.

Lehet, hogy fejben megvan, hogy 1 milliárd Ft bevételt szeretnél, de nincs leírva, nem látod, nincs elmondva és így ez simán elveszhet.

Pontosan hogyan tűzzük ki a célokat?

Igazából ez nagyon egyszerű. Van akár egy tollad-papírod, vagy egy word dokumentumod megnyitva a laptopodon. Elkezded írni szépen lassan azt az állapotot, ahová el szeretnél jutni, és mindezt úgy, mintha már meglenne.

Próbáld teljesen ideálisra írni. És közben TILOS azon gondolkozni, hogy az hogyan fog megvalósulni. Egyszerűen azt kell leírni, ami az ideális.

Közben egyébként nem rossz, ha valamilyen ”külső” területen vagy, nem pedig abban az irodában, ahol folyton dolgozol. Ott bejöhet rengeteg olyan tényező, ami miatt nem tudsz ennek maximális figyelmet szentelni.

Hogyan lesz ténylegesen elérve ez a cél? Egy következő cikkben leírom Neked, de először még ezt olvasd el:

Hogyan hangoljuk össze a cég és a munkatársak céljait?

Ez sem lesz egy olyan nagyon ördöngös dolog, hidd el nekem.

Egyszerűen ülj le a munkatársaiddal, és kommunikálj velük arról, hogy mik az ő személyes céljaik. Lehet, hogy csak azt fogja mondani, hogy el akar menni egy hétre nyaralni, vagy, hogy csak egy kis lakást szeretne, én nem tudhatom, de biztosan van valami, amit el szeretne érni.

Na, itt kezdődik a furfangosság. Ezeket akár le is írhatod papírra, mert nyilván 30-40 munkatársnál már elég nehéz mindet megjegyezni.

Maga az összehangolás pedig mindössze ennyiből áll: mikor a munkatárs nem annyira motivált, vagy tudna jobban is dolgozni, csak oda kell menni, és mondani kell, hogy ”Emlékszel Ricsikém igaz? Tudod, van az a kocsi, a célod. Na húzzunk bele, és szerezzük meg együtt!”. Máris motiváltabb lesz, elkezd dolgozni a saját céljaiért, és ezzel együtt a cég céljaiért is, hiszen ott dolgozik. Kicsit furcsa lehet elsőre, viszont a vezetőnek is jó, hiszen közelebb lesz a munkatársaihoz, jobban tudnak csapatban dolgozni, illetve a munkatárs is élvezi, mert érzi, hogy ott a célja.

A kitűzésről és az összehangolásról csak ennyit szerettem volna Neked leírni. Ha ezeket az alapelveket tudod alkalmazni, már akkor is egy hatalmas szintet tudtál lépni a vállalkozásoddal!

SZERETNÉL CÉLOKAT KITŰZNI CÉGEDBEN?

VÁLLALATI

TÉRKÉP

Valóban működő cégfejlesztési rendszereket mutat be számodra.

Mi is az a Vállalati Térkép?

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

A Vállalati Térkép rengeteg hasznos információval szolgál számodra, hiszen bemutatja az összes rendszert, amelyeket használni tudsz a cégedben.

7 szervezési osztály szerepel rajta, melyek a Cégvezetés; Kommunikáció; Terjesztés; Pénzügy; Termelés; Minőség és Közönségkapcsolati osztályok, ahová 21 működő rendszert társít.

GONDOLKOZZ RENDSZERBEN

Igényeld a Vállalati Térképet teljesen kötelezettségmentesen.

A következő lépésed, hogy kitöltöd az adataid, és mi e-mailben elküldjük a Vállalati Térképet. Emellé pedig egy 1 órás Díjmentes Tanácsadást is adunk számodra.

Igénylem gombra kattintva elfogadom az ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot.

Mi nem csak beszélgetünk az eredményekről, el is érjük őket! Nézd meg, milyen kézzelfogható sikereket értünk el azoknál, akik már csatlakoztak előfizetőinkhez.

Ahol már találkozhattál velünk:

Markovich Béla tapasztalata a Vállalati Térképről

Cégvezetőként számodra is hasznos lehet, hiszen valóban működő cégfejlesztési rendszereket tartalmaz. Eddig Magyarországon közel 5000 cégvezető igényelte, és most neked is van rá lehetőséged! A Vállalati Térkép célja, hogy megfoghatóvá tegye számodra a cégfejlesztést, és rávilágítson a problémáid pontos megoldására.

Ez az egész a Szervezési Táblára épül, de hogyan teszi ez átláthatóvá a te vállalkozásod? 7 szervezési osztály szerepel rajta, mint például a termelés, a cégen belüli kommunikáció, illetve a cégvezetés. Ezekhez társít 21 működő rendszert, amelyek mind ott vannak a te vállalkozásodban is.

És hogy kiknek érdemes ezt igényelni? Árbevételtől és létszámtól függetlenül mindenkinek, így neked is. De a legelőnyösebb azoknak a cégeknek, akik legalább egy 20 fős munkatársi létszámmal dolgoznak. Az igazi izgalmak ott kezdődnek, én már csak tudom, hiszen közel 300 embert irányítok. Ajánlom, igényeld a Vállalati Térképet, hiszen díj -és kötelezettségmentesen a tiéd lehet!

Ami szerintem zseni, még egy egy órás Díjmentes Tanácsadást is kaphatsz mellé, ahol segítenek, hogy te is be tudd illeszteni a vállalkozásodba ezeket a rendszereket, olyan könnyedén, mintha csak egy Mapei ragasztóval dolgoznál! Ne habozz, gondolkozz rendszerben, és igényeld a DMA Vállalati Térképet!

Markovich Béla, Mapei Kft., Ügyvezető